Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 18-10-2011 21:14

Sypie
24/7 MacGek

Fotoboeken bestellen tegen gunstige prijs (

Hallo allemaal,

geen idee of ik het nu goed doe, maar ik probeer een vraag op deze site te zetten..
Heb zelf al jaren een iMac (begonnen met de rose nu een Mac os X), maar nog steeds af een toe een dummie  (is ook gewoon karaktertrek vrees ik).

Maar goed...even een vraagje over het maken van een foto album. Heb dit al eens gedaan via iPhoto, prima verder, maar vind de prijs eigenlijk te hoog (was 115 euro kwijt). Aangezien ik nog een aantal boeken wil maken van zo'n 100 pagina's per stuk...

Heeft iemand een tip, want ben inmiddels al maanden aan het zoeken naar een enigszins betaalbaar maar ook goed alternatief. Heb bijv. gekeken bij fotofabriek.nl en fotogoed, maar dan is het alleen mogelijk via pdf creator en dat lijkt me zoveel werk!
Of zou het mogelijk zijn een fotoboek (dia) uit iPhoto te exporteren....of om daar een pdf van te maken??!

Ben heel benieuwd of iemand enig idee heeft...
Groetjes, Hester.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 18-10-2011 23:08

michelvdb
Rondzoeker

Re: Fotoboeken bestellen tegen gunstige prijs (

Kijk eens bij Superfoto.nl.

Hier staat niets, dus iets

#3 18-10-2011 23:12

Peter
Doorknoper

Hoi Hester. Er zijn verschillende aanbieders van foto-albums. Google helpt je al een heel eind op weg als je zoekt op fotoalbum. Ik heb in de familie verschillende albums voorbij zien komen en ik denk dat er veel variatie in prijzen is. Ook is er veel variatie in mogelijkheden. Het combineren van kleine foto's met grotere en verschillende vormen is op zich al erg mooi, maar kost ook meer.Je zult echt de sites van de Hema e.d. moeten bestuderen, om te kijken welke het best bij je past. Het verzenden van foto's via internet geeft nooit de mooiste resultaten. Dat komt omdat de bestanden dan te klein zijn om er echt een goede kwaliteit uit te halen. Toch gebruiken de meeste aanbieders deze feature. Ik zou er zelf een zoeken, waar je zelf beeldmateriaal (cd of dvd) moet aanleveren en waar je in de winkel je samenstelling maakt. Hopelijk vind je snel wat je zoekt. Succes!

Shake your pills before you pick one!wink

#4 19-10-2011 07:53

Justhan
Wichelvrouwtje

Andere tip: wanneer je denkt de leverancier voor je album gevonden te hebben, laat dan eerst een (proef)afdruk maken van een of meerdere foto's. Bij de meesten kun je namelijk ook "losse" foto's laten afdrukken. Hierdoor kun je eerst op je gemak bekijken of kwaliteit, kleur, papiersoort, e.d. passen bij het beeld dat jij hebt van je fotoalbum.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#5 19-10-2011 11:42

hester12
Guest

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie snelle reacties! Heb inmiddels nog wat verder gezocht en gemaild met aanbieders, en wat blijkt:
via iPhoto kun je van je fotoboek heel makkelijk een pdf laten maken. Daar ben ik dus super blij mee (voordelen van het maken van je boek in iPhoto, maar toch mogelijkheid om goedkoper te laten drukken bij een andere aanbieder via pdf creator).

Voor de geintereseerden:
op fotoboek gaan staan, naar Archief, Druk af, daar staat de mogelijkheid Pdf. Hiermee maak je een pdf van het hele fotoboek.

Groetjes, Hester.

#6 19-10-2011 11:43

hester12
Guest

En....via pdf blijft de kwaliteit volgens mij ook heel goed!

#7 19-10-2011 19:39

Peter
Doorknoper

Als het afgedrukt is, wil je dan even wat meer info geven over de zaak die het heeft gedaan en ook of je tevreden bent? Bedankt alvast!

Shake your pills before you pick one!wink

#8 20-10-2011 09:06

hester12
Guest

Doe ik!

Board footer