Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 30-10-2011 10:48

Peter
Doorknoper

Het is "oorlog"

Er duiken berichten op dat de batterij-duur van de iPhone 4S erg kort zou zijn en dat technici van Apple gebruikers direct benaderen om te onderzoeken waardoor dit ontstaat. Ik zie dat kranten klakkeloos van elkaar overschrijven en dat er ook verzonnen stukjes tussen staan die onzin lijken.

Ik vraag me af of er wel werkelijk een echt probleem bestaat. Ik heb het gevoel dat een propaganda-machine wordt gebruikt om de iPhone tegen te werken. Er hebben al diverse analisten over SIRI geschreven en het feit dat Google hiervan het slachtoffer gaat worden. SIRI zal in de komende twee jaar enorm belangrijk kunnen worden voor gebruik in de komende twintig jaar.

Google zal alles inzetten om het imago van de iPhone te beschadigen. Zelfs met een app, die daadwerkelijke schade kan toebrengen, zoals b.v. met de batterijduur. En dat is "oorlog".

Shake your pills before you pick one!wink

#2 30-10-2011 17:03

Sypie
24/7 MacGek

Re: Het is "oorlog"

Nee, de iPhone 4S gaat ook ontzettend rap door z'n batterij heen. Het probleem is dat Apple nog niet weet waardoor dat komt. Is het software of is het hardware. Daarom heeft Apple ook al gereageerd om enkele bloggers die zich uitgelaten hebben over de batterijduur. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Apple heel graag wil dat de gebruikstijd omhoog gaat in plaats van naar beneden.

Ik zie dus niet in waarom het oorlog zou zijn. Google is ook gebaat bij spraakbesturing en zal daar alles aan doen, zie ook hun applicatie voor Android die gelijkwaardig is aan Siri.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 30-10-2011 18:10

Peter
Doorknoper

Ik heb anders al andere berichten gelezen in de VS. En ook een diepgaand review over Siri, waarin duidelijk werd dat geen enkel andere spraaksoftware gelijkwaardig is aan Siri en ook die van Google niet. Sterker nog, markt-beoordelaars zien Siri als een serieuze bedreiging voor Google in de komende jaren.....

#4 22-11-2011 15:07

Peter
Doorknoper

Apple heeft gisteren in de VS een zaak gewonen die HTC had aangespannen over vermeend gebruik van patenten. Hier een artikel. HTC zal wel in beroep gaan om de zaak zo lang mogelijk te rekken. Maar dat de strijd in volle gang is, is wel duidelijk. De belangen zijn natuurlijk enorm. In luttele maanden zien gerenommeerde bedrijven als Nokia hun markt versmelten. Als Siri straks echt grip op de gebruikers gaat krijgen is het hek van de dam en wordt de heersende elite naar het tweede plan verwezen. Tien jaar geleden heeft Apple ook een felle strijd moeten leveren tegen de muziek-industrie. Velen dachten dat dit een onverslaanbaar bastion was, maar de praktijk blijkt wel even anders. Bovendien had Apple een prachtige troef in handen: Legaal downloaden, waarbij de artiest, of de vertegenwoordiger van de artiest, netjes zijn deel kreeg uitbetaald. Er waren echter veel artiesten die met een vast contract aan hun maatschappij vast hingen en die hebben steen en been geklaagd omdat hun maatschappij niet wenste mee te doen aan iTunes. Gelukkig zijn er heel veel zelfstandige artiesten geweest, met hun ezelt opgerichte maatschappij, die wel meededen en dat project tot succes hebben gemaakt. Nu is Google ook een muziekwinkel gestart en waarschijnlijk zullen we zien dat de oorspronkelijke weigeraars via dat kanaal gaan verkopen.

#5 24-11-2011 23:15

Peter
Doorknoper

Apple koopt jaarlijks voor bijna 6 miljard USD aan hardware bij Samsung. Ze zijn nu die bestellingen over andere leveranciers aan het verdelen. Zo zijn er nu schermen voor de iPad 3 besteld bij Sharp. Waarschijnlijk komt de iPad 3 in april 2012 op de markt.

#6 27-12-2011 14:20

Peter
Doorknoper

En het gaat gewoon door natuurlijk. Sterker nog, het gaat steeds heftiger. Het lijkt wel of de berichten over elkaar heen duikelen.....

#7 27-12-2011 15:19

peterp0st
The Postman

Peter wrote:

En het gaat gewoon door natuurlijk. Sterker nog, het gaat steeds heftiger. Het lijkt wel of de berichten over elkaar heen duikelen.....

Inderdaad,ik kan jouw berichten al bijna niet volgen smile ,wat moet je als consument nu kiezen.

Last edited by peterp0st (27-12-2011 15:20)

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#8 27-12-2011 16:53

Peter
Doorknoper

Hoi Peter. Als consument wordt je waarschijnlijk gek. Gewoon afwachten tot je de eerste gebruiksresultaten kunt lezen. Maar veel consumenten hebben dat geduld niet.............

#9 27-12-2011 22:04

Sypie
24/7 MacGek

De iPad 3 komt vermoedelijk op ome Steve's verjaardag uit/wordt dan aangekondigd. (eind februari)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#10 28-12-2011 17:12

peterp0st
The Postman

Gewoon, Zo'n ding er bij.Op je schoot, voor de TV,ergens anders,waar je ook wil wat laten zien,onder de dousche,op het werk,in bed,Nu,..Waar moet ik dan voor gaan;ipad 3,of,MacBook.

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

Board footer