Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 15-11-2011 11:56

peterp0st
The Postman

hoi dummies!

:)Ik heb eigenlijk nog niet zoveel computer ervaring en dan ben ik ook nog eens geswitcht.Ik heb een aantal fora bekeken maar voel me daar toch wat ongemakkelijk met mijn beginners vragen.Ik heb het idee dat ik hier meer welkom ben met mijn "dumme" vragen.

grt.Peter

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 15-11-2011 12:04

Peter
Doorknoper

Re: hoi dummies!

Hoi Peter. Een naam is maar een naam. Iedereen loopt nog tegen nieuwe dingen aan en dan is het fijn om snel antwoorden op je vragen te krijgen. Welkom hier en ik weet zeker dat het al zinvol is om wat in de topics te gaan lezen. Wat voor spullen heb je gekocht?

Shake your pills before you pick one!wink

#3 15-11-2011 12:29

peterp0st
The Postman

Maar Peter is toch een bijzondere naam (hahaha)Ik heb flink uitgepakt(lang gespaard)het was bij mij of een nieuwe auto of een Mac.Het is een iMac 27" geworden met de uitbreidingen,zoals de een ssd schijf.Ik heb al de nodige blunders gemaakt zoals het aanschaffen van overbodige software(Parallels,Ilive)ILive wordt niet standaard geinstalleerd via het web ging er toen toen van uit dat je het bij moest kopen(zeer dum,maar onomkeerbaar)M'n trackpad is ook geen doorslaand succes.Ik gebruik weer m'n vertrouwde muis.

#4 15-11-2011 13:00

Peter
Doorknoper

Nou, de meesten kopen een nieuwe Mac in een winkel. Dan verwacht je wel dat de verkopers je goede antwoorden kunnen geven op al je vragen. Daar schort het vaak. Ik heb gelezen dat er in Europa bijna 20% meer Macjes zijn verkocht in het vorige kwartaal, dan in het vorige kwartaal. Dan hebben de verkopertjes het dus te druk. Een heel mooie machine trouwens die iMac. Trackpad ga je pas echt gebruiken als je (net als ik) de muis nooit aan je MacBook hangt en 100% met dat trackpad werkt. Ik wil niet anders meer. Jij hebt wel het voordeel dat je meteen helemaal vertrouwd raakt met Lion. Ik adviseer je om altijd eerst even in te lezen en informatie te bekijken, voordat je een "vreemd" programma installeert. Als er nergens problemen worden gemeld en er alleen goede berichten staan, kun je ervan op aan gaan dat het OK is.
Kijk ook hier op het forum welke extensies je het best in Safari kunt installeren om sneller en handiger te surfen.
Wat wil je ermee gaan doen buiten mail, surfen, muziek? Wil je wat met foto's en films gaan doen? Heb je een filmcamera die ook wordt herkend door de Mac?

#5 15-11-2011 14:01

peterp0st
The Postman

Ik heb hem via de webstore gekocht maar ik was zo naief te denken dat in mijn Lion versie geen ILive zat.Ik zou wel wat meer Iphoto en GaragaBand willen.Maar eerst het apparaat(lees OSX). leren kennen.En nu op dit forum kijken of ik Safari meer naar m'n hand kan zetten.

edit;wat me nu pas op val er wordt hier geen post-count bij gehouden,goed zo!

Last edited by peterp0st (15-11-2011 15:09)

#6 15-11-2011 18:50

Peter
Doorknoper

Ja, dat heeft Sypie eraf gegooid. Anders kom ik al veel te snel op de 10K posten te staan natuurlijk. wink

Wij zijn hier 100% onafhankelijk en reclame-vrij. En wij zijn ook altijd aardig tegen elkaar. En natuurlijk proberen we elkaar altijd te helpen. En door die hulp hier te posten hebben er een heleboel Maccers iets aan die hier niet eens een account aanmaken maar wel snuffelen. Dat maakt ons niks uit. Een goede Maccer is pas echt goed als hij tevreden is.

#7 15-11-2011 19:28

peterp0st
The Postman

:|nou; ik begin tevreden te worden,,maar het is nu bed-tijd opmaken voor morgen(ik ben postbode)

grt.Peter

#8 17-11-2011 19:53

Sypie
24/7 MacGek

Het trackpad is hier ook lang niet altijd op de plaats waar die moet zitten.

Voor het lekkere surfwerk is het een prima ding. Voor het  3D tekenwerk wat ik regelmatig doe is het niks, daar moet gewoon een muisje bij.

En ja, de postcount is hier weggesloopt. Berichten plaatsen om het plaatsen is natuurlijk niet de bedoeling.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer