Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 08-12-2011 15:43

hanshcjmeyer
Guest

Backup met Time Machine op NAS

Ik heb al enige tijd een 4Tb NAS Acer Aspire Easystore (raid5) draaien. Alle windows PC's en notebooks in huis draaien daar hun back-up op. Sinds een week heb ik een MacBook en ik zou eigenlijk met Time Machine (ik heb begrepen dat het back-up programma is van Apple?). Echter Time Machine ziet mijn NAS niet. In Finder vind ik die wel.

Wat moet ik doen om met Time Machine op mijn huidige NAS back-ups te kunnen maken? Of moet ik een ander programma gebruiken?

#2 08-12-2011 16:44

Peter
Doorknoper

Re: Backup met Time Machine op NAS

Dat kan een ervaringsdeskundige beantwoorden die in een nagenoeg zelfde situatie back-up deelt met Windows en MacOSX. Ik denk dat Sypie hier vanavond wel wat over kan posten. Ik zelf gebruik de TM puur en alleen voor elke Mac apart, omdat ik ook verschillende versies MacOSX heb draaien. Even geduld dus s.v.p.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 08-12-2011 19:38

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb in ieder geval gezien dat het kan. Ik kan hier alleen weinig zinnigs over vertellen omdat ik niet een Acer NAS heb staan.

Ik wil je morgen eventueel wel helpen via de Teamviewer, het kan best zijn dat het ergens een vinkje o.i.d. is.

EDIT: Het is iets meer dan een vinkje: http://www.ehow.com/how_8570161_back-ma … orage.html

Maar het is w

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 09-12-2011 22:50

hanshcjmeyer
Guest

Sypie wrote:

Ik heb in ieder geval gezien dat het kan. Ik kan hier alleen weinig zinnigs over vertellen omdat ik niet een Acer NAS heb staan.

Ik wil je morgen eventueel wel helpen via de Teamviewer, het kan best zijn dat het ergens een vinkje o.i.d. is.

EDIT: Het is iets meer dan een vinkje: http://www.ehow.com/how_8570161_back-ma … orage.html

Maar het is w

#5 09-12-2011 23:59

Sypie
24/7 MacGek

Teamviewer is een remote desktop oplossing om hulp te bieden. Het is gratis: www.teamviewer.com en ook nog veilig: je hoeft het niet te installeren om t

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 10-12-2011 12:46

hanshcjmeyer
Guest

Sypie wrote:

Teamviewer is een remote desktop oplossing om hulp te bieden. Het is gratis: www.teamviewer.com en ook nog veilig: je hoeft het niet te installeren om t

#7 10-12-2011 14:10

Peter
Doorknoper

Even geduld. Sypie is druk met lesgeven en proefwerken nakijken.... wink

#8 10-12-2011 18:45

hanshcjmeyer
Guest

Peter wrote:

Geen probleem. Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen. Zo'n MacBook is toch veel stabieler dan een Windows machine? Heb ik die Time Machine back-up ook niet meteen nodig ... smile

Last edited by hanshcjmeyer (10-12-2011 18:45)

#9 10-12-2011 19:28

peterp0st
The Postman

hanshcjmeyer wrote:
Peter wrote:

Geen probleem. Wat het zwaarst is, moet het zwaarst wegen. Zo'n MacBook is toch veel stabieler dan een Windows machine? Heb ik die Time Machine back-up ook niet meteen nodig ... smile

Dat dacht ik ook,maar een copie is nog geen backup,en dat wordt hier op dit forum nog eens bevestigd.(ik weet zo gauw niet waar maar met "zoeken"kom je er wel)

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#10 10-12-2011 19:59

Peter
Doorknoper

TM is echter wel een heel fijne oplossing als je Mac wordt gestolen of als je hele systeem (door experimenteren en papjes van derden) helemaal in de frut is gelopen. Dat merk je als je Mac blijft hangen en ook niet meer kan opstarten. Zorg daarnaast dus ook voor een opstart-DVD met het basis-systeem.

Board footer