Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 25-08-2009 14:27

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: Foutjes van beginners op de Mac.

iOne wrote:

pffff...na een weekje Maccen ben ik Mac OS X eigenlijk best al zat....wat een irritant OS is dit zeg. Vooral de werking van Adobe CS4 (welke ik gebruik voor mijn werk) is verschrikkelijk irriterend. Schermen die niet in de juiste spaces openen (terwijl ze daar wel staan ingesteld), schermen die niet meer openen (Dreamweaver) en regelmatig crashende Illustrators en Photoshoppen. Ik heb in 1 week Mac meer crashes gehad dan met Windows....Kortom: snel terug naar Windows!

Vertel ons eens wat meer over de Mac waar je mee werkt. Uit je onderschrift denk ik op te maken dat het om een iMac gaat, maar welke? Hoeveel geheugen zit erin, is er bijv. geheugen extra bijgeplaatst, en zo ja, door Apple of door een ander?
Hoeveel van dat geheugen is toegewezen aan je CS4 programma's?
Hier werk ik met een MBP 2,4 Ghz Core 2 Duo met 4 GB geheugen en heb nog nooit zulk soort problemen gehad zoals jij beschrijft.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#22 25-08-2009 14:57

Peter
Doorknoper

Daarom schreef ik al dat het niet kan. Maar mischien dat die info wat opheldert en ook een paar screenshotjes kunnen helpen.

Shake your pills before you pick one!wink

#23 26-08-2009 09:07

jaconed67
oud en stout

iOne wrote:

pffff...na een weekje Maccen ben ik Mac OS X eigenlijk best al zat....wat een irritant OS is dit zeg. Vooral de werking van Adobe CS4 (welke ik gebruik voor mijn werk) is verschrikkelijk irriterend. Schermen die niet in de juiste spaces openen (terwijl ze daar wel staan ingesteld), schermen die niet meer openen (Dreamweaver) en regelmatig crashende Illustrators en Photoshoppen. Ik heb in 1 week Mac meer crashes gehad dan met Windows....Kortom: snel terug naar Windows!

Ik ben altijd een mac fanaat geweest  maar ik gebruik nu al een paar jaar een PC met ixpee er op wat een tering systeem als je maar iets fout doet kan je je hele zooi wissen en er opnieuw opzetten
ben je weer uren bezich met hat installeren van allerlei updates. Ik heb al minimaal 8 keer dat ixpee er opnieuw op moeten zetten dit jaar

Ik denk dat jouw probleem is dat je de mac en de programma's gebruikt alsof je achter zo een windhoos machine zit
Mijn vrouw doet erg veel met fotoshop, Bewerken van modellen voor haar schilderwerk  ( zij schildert met olieverf op doek) Op de mac heeft ze daar nooit problemen mee gehad Nu doet ze het op een PC. in het begin heb ik vloeken gehoord die zelfs voor mij als rotterdammerje compleet nieuw waren

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#24 26-08-2009 09:53

Peter
Doorknoper

Dan is jouw vrouw een terugswitcher natuurlijk. Je moet van je pc-systeem even een kloon maken op een DVD of CD, dan ben je binnen een kwartiertje klaar als je vastloopt.

#25 26-08-2009 13:11

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Vandaag gaat het 100% beter....gister wellicht een klotebui ;-)
Vanochtend sinds 6 uur aan het werk, geen enkele crash gehad. Door gebruik te maken van de cmd toets met de pijltjes of cmd tab om te switch deed wonderen voor het niet kunnen openen van schermen.

Ik denk dat Jaconed wellicht gelijk heeft, de Windhoos manier van werken speelde me parten!

www.kilometerheffing-nee.nl
Ik eet geen honing,...ik kauw bijen!

#26 26-08-2009 16:44

Peter
Doorknoper

Maar nu weten we nog niks van je iMac. Welk type en hoeveel geheugen heb je eigenlijk?

#27 30-08-2009 16:49

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Ik heb een 24" iMac, 2.93Ghz, 4Gb geheugen. De laatste dagen gaat het overigens perfect! Het had inderdaad iets te maken met de Windows werkwijze. In 2 dagen tijd 2 webwinkels ontworpen en gebouwd (zie bijvoorbeeld een testsite op www.kaadootje.nl). Die snelheid en effici

#28 30-08-2009 16:58

Sypie
24/7 MacGek

Wat zo lekker handig is aan OS X is dat je er zonder veel moeite (maar met MAMP) je locale webserver op kunt draaien, ideaal voor een test omgeving zodat je dat niet online hoeft te doen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#29 30-08-2009 17:06

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Ik gebruik ook Xampp, maar sommige zaken moeten w

#30 16-09-2009 09:32

MacMike
Gunner

In nummer 11 van iCreate staat bij tips van onze Expert (pagina 76)  hoe je Safari schermvullend kan maken

Simpel is het moeilijkst !

Board footer