Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 17-04-2012 16:22

Peter
Doorknoper

Re: Spy Google

De VS-autoriteit voor bescherming van persoonlijke gegevens, gaat binnenkort Google aanklagen vanwege het eerder vermelde akkevietje dat Google middels cookies in Safari, ongevraagd surfgedrag van mensen verzamelde. Google heeft na de vermelding deze activiteiten teruggedraaid, maar desondanks komen er dus aanklachten. Hoe dat precies zit me het gebruik van Chrome weet ik niet. Google heeft zich waarschijnlijk al juridisch ingedekt, door in de gebruikersvoorwaarden van Chrome al toestemming te hebben verwerkt.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 18-04-2012 12:27

appellover
Guest

Ik gebruik do not track plus van Albine.com en in de voorpagina van Mac4Dummies is geen tracking maar zodra je verder klikt is er waarschuwing dat google cookies plaatst en je volgt.
Denk dat je google niet kan uitschakelen,het is wel mogelijk maar dan is surfen op internet trager.

MacBookAir 13,i5;Macmini 2011;iPad 1 32gb+3G;iPad air 16GB;Iphone5.

#13 18-04-2012 12:35

appellover
Guest

Vergeet nog te vermelden dat het programma (gratis) van Albine de cookies wel blokkeert ,ook het informeren naar facebook wodt geblokkeerd want vele website geven direct info naar facebook.

MacBookAir 13,i5;Macmini 2011;iPad 1 32gb+3G;iPad air 16GB;Iphone5.

#14 02-05-2012 10:10

Peter
Doorknoper

Google voegt vanaf vandaag ook weer wat functies toe aan hun Gmail. Ik vertrouw die gasten voor geen cent en het zou me niks verbazen als ze zelfs gegevens uit email-verkeer gebruiken. En dat zou toch primaire privacy moeten zijn.

Lees hier maar eens.

#15 02-05-2012 10:24

Peter
Doorknoper

Die site van epic is overigens via Google zoeken niet te vinden. Wordt netjes uit de zoekresultaten gehouden. Via het luide AltaVista kwam ik daar wel.....

#16 05-05-2012 11:59

Peter
Doorknoper

En hier hebben we allemaal last van gehad. Gelukkig krijgen ze nu eens een boete. Zo te zien is dat maar een schijntje. Ik heb de indruk dat de policy van Google zodanig is dat ze zelf gewoon doen waar ze zin in hebben en daarna wel afwachten of ze al of niet illegaal bezig zijn. Ondertussen hebben ze hun gewin al binnen en kunnen concurrenten niks.

#17 12-05-2012 19:04

Peter
Doorknoper

#18 10-07-2012 13:09

Peter
Doorknoper

En hier de bevestiging van de boete.

#19 11-07-2012 14:56

MacBetty
Guest

Peter wrote:

Google voegt vanaf vandaag ook weer wat functies toe aan hun Gmail. Ik vertrouw die gasten voor geen cent en het zou me niks verbazen als ze zelfs gegevens uit email-verkeer gebruiken.

Dat doen ze zeker en dat hebben ze vanaf het begin gedaan. Waarom denk je anders dat ze gratis e-mail aanbieden? De verdediging is altijd, dat ze geen personen en gegevens aan elkaar koppelen. Nee, misschien geen personen, maar wel mailadressen en, noem eens wat, IP-adressen. En dan ben je er ook.

Overigens is Apple ook niet opvallend privacy-vriendelijk.

Last edited by MacBetty (11-07-2012 14:58)

#20 11-07-2012 17:58

Peter
Doorknoper

Nou MacBetty, even duidelijk stellen dat Apple geen inkomsten genereert uit gegevens van hun klanten. Er wordt niks van die data verkocht aan derden zoals Google wel doet d.m.v. reclames e.d.
Laat je in dit soort berichtgeving niet meeslepen door figuren die er alles voor over hebben om Apple tegen te werken c.q. in de ontwikkelingen te vertragen. In de nabije toekomst komen er bij Apple nieuwe gepatenteerde technieken uit de kast, waarop het heel moeilijk anticiperen zal blijken te zijn. Zolang dat de gebruiksvriendelijkheid ten goede blijft komen vind ik dat een goede ontwikkeling. Op het moment dat dit andere goede zaken zou gaan blokkeren wordt het natuurlijk minder.

Board footer