Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 19-08-2012 10:54

peterp0st
The Postman

usb hub

Ik heb een usb hub nodig,ik dacht aan de 'Belkin Ultra-slim 7-PORT USB 2.0 Hub' uit de AppleStore maar is er een betere?en waarom moet ik daar zoveel meer voor betalen?

1003004011959741.jpg

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 19-08-2012 11:51

Peter
Doorknoper

Re: usb hub

Wat ga je er allemaal in steken?

Shake your pills before you pick one!wink

#3 19-08-2012 11:54

peterp0st
The Postman

M'n muis-printer-iPad-(luidspeaker)-camera

#4 19-08-2012 12:19

Sypie
24/7 MacGek

Ik heb enkele maanden geleden via eBay een USB-hub gekocht. Ding moest zo goedkoop mogelijk omdat die niet gebruikt wordt aan een computer maar aan de binnenkant van een kast. Zo hang ik al mijn bij-de-hante USB-kabels op en hoef ik niet te zoeken.

Een 10-poorts hub, ziet er niet al te fancy uit, kostte mij geloof ik

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 19-08-2012 12:22

peterp0st
The Postman

Ik zag ook usb2 en usb3? Als de usb2 voldoet is de keuze snel gemaakt

#6 20-08-2012 15:52

peterp0st
The Postman

Ik heb maar voor de Belkin gekozen is usb2 omdat de Mac die ook heeft of had ik toch voor een usb3 apparaat moeten kiezen?

#7 20-08-2012 15:54

Sypie
24/7 MacGek

Dit maakt in de meeste gevallen niet zoveel uit, de meeste USB-apparaten die je hebt zullen niet de USB3 snelheid ondersteunen of niet nodig hebben.

Een USB printer zal echt niet sneller printen wanneer je 'm op een USB3 aansluiting aansluit.

USB3 is enkel nuttig bij grote bestanden op grote schijven/sticks. Een Numbers documentje via USB3 is overkill en nergens voor nodig...

EDIT:

Her mijn USB hub in de kast:
4_1345471192.jpg
4_1345471241.jpg

Het kartonnen rolletje met BB bevat de kabel voor de BlackBerry van mijn vrouw. Deze kokertjes zijn heel makkelijk te maken van de kokers van bijvoorbeeld huishoudfolie of aluminiumfolie. Voor dikkere kabels en snoeren gebruik ik toiletrolletjes of keukenrollen (stukken daar van ten minste), en dit doe ik dan netjes in een kunststof bak. Altijd handiger dan allerlei kabels uit de knoop trekken.

Deze USB hub scheelt mij veel tijd met het uitzoeken van het juiste kabeltje, het pakken en weer opruimen van een grote bak en daarbij ook nog eens het uit de knoop halen van meerdere kabeltjes.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 20-08-2012 16:49

peterp0st
The Postman

Een goede praktische oplossing,heel wat overzichtelijker dan die kist van mij

455_1345474100.png

#9 20-08-2012 17:13

Sypie
24/7 MacGek

Misschien kun je beter 2 USB hubs bestellen. 1 voor aan je Mac en 1 ergens in een kast/kist/onder het bureau. Opgeruimd staat netjes...

#10 20-08-2012 18:00

peterp0st
The Postman

Ja maar dan ga ik wel voor iets goedkopers smile

Board footer