Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 23-01-2008 00:04

Ricardo
Guest

Plan voor drukker forum

Hallo mede-forummers,

zoals iedereen kan zien zijn er hier maar ongeveer 5 mensen actief. Ik vind dat het hier drukker mag worden. Stel je voor: een forum waar elke dag nieuwe mensen komen, die druk bezocht is, en ''het'' forum voor switchers is. Dat zou toch geweldig zijn?

Jammer genoeg is Mac4Dummies nog niet zo groot als wat het verdiend. Wie heeft goede tips om het drukker te laten worden?

Post jullie idee

Last edited by Ricardo (23-01-2008 00:05)

#2 23-01-2008 00:27

Peter
Doorknoper

Re: Plan voor drukker forum

Er is "gezaaid" en als goede visser moet je soms geduld hebben...... Ik vind het geweldig dat je dit (net als wij van het bestuur) dat ook wilt. Ik heb van ons bestaan rondgefaxt en gemaild naar PC-bladen en zelfs naar MS..... We krijgen ook veel internationale aanloop en mischien we werken eraan om voor die beginnende Maccers ook iets te gaan doen. Maar zoals ik al zei. Geduld is een goede zaak. We werken allemaal hard voor onze boterham of voor ons diploma. Dat is allebei even belangrijk. Dit komt hier allemaal best op z'n pootjes terecht.:)

Shake your pills before you pick one!wink

#3 23-01-2008 19:56

Marconius
Guest

Dat leuke uitnodigingssysteem als bij de groene buren destijds op de oude blauwe buren zou nu ook wel lachen zijn wink.

.?ll?l?.?l.l?l?l?.

#4 23-01-2008 21:15

Peter
Doorknoper

Maar het is voor welk forum dan ook niet netjes als je mensen met PB's gaat benaderen voor zoiets. Bovendien is het hoofddoel de switcher die de eerste stapjes wil of gaat zetten op een Mac. Als er daarnaast 10% ervaren Maccers ook hier aangesloten zijn, kunnen we ze altijd helpen.

Shake your pills before you pick one!wink

#5 26-01-2008 11:09

Marconius
Guest

Ik weet niet of dat niet netjes is. Ik denk dat je een website naast de andere websites biedt, niet een website ter vervanging.

.?ll?l?.?l.l?l?l?.

#6 26-01-2008 11:31

Sypie
24/7 MacGek

Het is ook een website "er bij"  en niet in plaats van. Dat tenminste niet mijn bedoeling. Mac4Dummies heeft een andere doelgroep, die op andere fora nog wel eens vergeten wil worden. Ik zie heel vaak reacties die voor een beginner niet echt wenselijk zijn. Ik weet ook dat het niet aan de beheerders ligt dat die antwoorden gegeven worden, het komt puur door je doelgroep. Heb je een volwassen groep en er komt ineens een kind bij dan moet die heel veel leren, dat wordt dan ook gezegd en is niet geheel juist in mijn ogen. Daarom ook een doelgroep waar veel vragen uit voort komen nog voordat ze een Mac op hun bureau hebben staan.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 08-11-2009 18:00

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Tja, en anderhalf jaar later zijn er ca. 8 "vaste" mensen aanwezig op het forum. Misschien zijn onderstaande punten leuk om over na te denken:

- doelgroepcommunicatie (ontwerp, taalgebruik, content)
- usability

Beroepsmatig heb ik vaak te maken met dit soort zaken. Waarom is mijn site niet drukker? En meestal begint dat bij het niet bereiken of afhaken van de doelgroep. Zelf ben ik als beginnende Maccer ook heel even op dit forum actief geweest, maar haakte snel af omdat het naar mijn gevoel te weinig toevoegde, maar dat kan per persoon verschillen. First time users zullen snel zien dat er slechts een paar mensen actief zijn en daardoor interesse verliezen.

Het idee is nog steeds leuk, en er zijn vast meer initiatieven in de maak die in dit "gat" zullen springen, aangezien de populariteit van Apple en haar producten blijft groeien...

Enneh...meervoud van forum is overigens fora!

www.kilometerheffing-nee.nl
Ik eet geen honing,...ik kauw bijen!

#8 08-11-2009 18:12

michelvdb
Rondzoeker

Niemand moet een forum of site bezoeken. Iedereen is welkom. Ik loop ook niet elk caf

Last edited by michelvdb (08-11-2009 18:15)

Hier staat niets, dus iets

#9 08-11-2009 18:21

iOne
Kilometerheffing-nee.nl

Hoe meer mensen iets fout schrijven hoe groter de kans is dat de Van Dale het opneemt. Helaas ook met dit woord blijkbaar, dat is helaas beleid in Nederland.

In Nederland is forums geen officiele schrijfwijze volgens de een, volgens de ander wel!

Last edited by iOne (08-11-2009 18:25)

www.kilometerheffing-nee.nl
Ik eet geen honing,...ik kauw bijen!

#10 08-11-2009 18:26

michelvdb
Rondzoeker

Nu zou de schrijver van 'hebban olla vogalas nestas bigunan hinas hi an du'
ook in zijn haar krabben en over 'taalverloedering' klagen.
Gelukkig leef ik Vandaag en niet meer in Gisteren.

lol

Hier staat niets, dus iets

Board footer