Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 05-11-2012 19:34

peterp0st
The Postman

Welke koptelefoon

Ik heb inmiddels aardig wat Apple producten,bij allemaal kan je een 'koptelefoon' aansluiten en bij m'n iPad en iPhone krijg ik daar dus "Stereo" voor terug,ik moet dan wel iets op m'n hoofd zetten of in m'n oren pluggen.De Apple in-ear-koptelefoon heeft een indrukwekkend geluid,maar hij blijft dus niet in mijn oren zitten.Ik heb daarom de B&W P3 aangeschaft maar heb ik daar wel goed aan gedaan?
Welke koptelefoon gebruiken jullie op je device?

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 05-11-2012 19:51

Peter
Doorknoper

Re: Welke koptelefoon

Sennheisen
Een beugelkoptelefoon die altijd blijft zitten. Ook als je rent, fiets of onder de douche staat. wink

Ik steek die miniplug overal in waar geluid uit komt! wink

Shake your pills before you pick one!wink

#3 05-11-2012 20:12

peterp0st
The Postman

Peter wrote:

Sennheisen
Een beugelkoptelefoon die altijd blijft zitten. Ook als je rent, fiets of onder de douche staat. wink

Ik steek die miniplug overal in waar geluid uit komt! wink

Heb die al eens vergeleken met andere merken?Heb ik een goede keus gemaakt?

#4 05-11-2012 20:51

Peter
Doorknoper

Dat zijn hoofd-luidsprekers. Altijd anders als "oortjes".
Er zi zoveel van dat spul op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik denk dat je wel een goede keus hebt gemaakt. Je kunt in iTunes de equalirer aanpassen op die luidsprekers. Of, op je iPhone ook de equalizer aanpassen op wat het best daarbij past.

#5 05-11-2012 21:06

peterp0st
The Postman

Peter wrote:

Dat zijn hoofd-luidsprekers. Altijd anders als "oortjes".
Er zi zoveel van dat spul op de markt dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Ik denk dat je wel een goede keus hebt gemaakt. Je kunt in iTunes de equalirer aanpassen op die luidsprekers. Of, op je iPhone ook de equalizer aanpassen op wat het best daarbij past.

Dank je Peter,want dat is nou net wat er aan de hand is,in mijn oren klinkt die wat 'bedomd'.Ik zal dus wat audio instellingen moeten raadplegen.(zucht, daar gaan we weer)

#6 05-11-2012 21:33

Roberta
Uskoke

Mijn favouriet, maar je moet wel spuren met Google i.v.m. verkrijgbaarheid: Sony MDR-W14L. Ik heb er 2 in gebruik en een 3de nog steeds in de verpakking.

#7 05-11-2012 22:37

Sypie
24/7 MacGek

De oordopjes van Apple vallen bij mij ook steeds uit mijn oren. Om dit op te lossen doe ik steeds het linker dopje in mijn rechter ook en het rechter dopje in mijn linker oor. Er is verder toch niemand die het ziet...

Voor thuis werk ik met een Sennheiser koptelefoon die met een grote schelp over je oren valt.

Met de tijd (en het schip met geld) wil ik nog eens een heel goede koptelefoon hebben die het goed gaat doen met een buizenversterker voor mijn platenspeler (die dan ook vervangen wordt door een fantastisch exemplaar...)

Wil je meer meningen lezen over koptelefoons dan raad ik je aan om dit topic eens door te lezen: http://gathering.tweakers.net/forum/lis … es/1482006

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 05-11-2012 22:46

Peter
Doorknoper

Die persoonlijke beschrijvingen zeggen nog niet alles. Er zouden vergelijkingen in tabellen moeten staan.

#9 05-11-2012 22:50

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik heb een setje 'oortjes' van Senheisser, maar die blijven niet echt lekker zitten. Daarnaast heb ik een setje Beats by Dr.Dre, waar ik heel tevreden over was tot het moment dat een van de oortjes het begaf. Dat is nu zo'n 3 maanden terug en tot aan nu toe heb ik nog steeds geen antwoord van Beats gehad wat zij nu gaan doen in verband met de garantie. Zolang kan ik echter niet zonder m'n priv

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#10 06-11-2012 14:45

Picasso
Guest

peterpost wrote:

Ik heb inmiddels aardig wat Apple producten,bij allemaal kan je een 'koptelefoon' aansluiten en bij m'n iPad en iPhone krijg ik daar dus "Stereo" voor terug,ik moet dan wel iets op m'n hoofd zetten of in m'n oren pluggen.De Apple in-ear-koptelefoon heeft een indrukwekkend geluid,maar hij blijft dus niet in mijn oren zitten.Ik heb daarom de B&W P3 aangeschaft maar heb ik daar wel goed aan gedaan?
Welke koptelefoon gebruiken jullie op je device?

Ik heb in 2010, toen ik naar Australi

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

Board footer