Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 26-01-2008 20:35

Bergtijger
Guest

Printen via netwerk

Ik heb sinds dat ik mijn iMac heb gekocht een probleem met printen.
Toen ik de LAN kabel in mijn iMac stopte kon ik gewoon op het internet.
Na enig uitzoeken kon ik ook op het netwerk.
Ik kon alleen niet printen.

De printer is een HP PSC 1350.
Ik heb al een keer besturingssoftware van HP gedownload, maar ook dit werkte niet.
Ik denk dat dat aan mij zelf lag...

De iMac geeft wel de naam van de printer weer in het voorkeurenpaneel, maar als ik probeer te printen lukt dat niet.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

I went to the mothership!
1 Infinite Loop, Cupertino, CA

#2 27-01-2008 12:34

J.C.
Member

Re: Printen via netwerk

En de printer is aangesloten op een Windows computer of direct aan het netwerk?

#3 27-01-2008 12:57

Peter
Doorknoper

Als de naam van de printer onder "netwerkprinters" in dat venster verschijnt, moet je die even aanklikken en op "selecteer" klikken. Daarna is de printer pas beschikbaar in alle programma's.
Daarna geef je een printopdracht en het kan goed zijn dat die HP nog niet automatisch zichtbaar is als gekozen printer. Even bovenin selekteren en printen maar.

Shake your pills before you pick one!wink

#4 29-01-2008 12:31

Bergtijger
Guest

Volgens mij is de printer op een Windhoos aangesloten.

Ik zal het eens proberen, Turbanus.

Dankje.

(zit momenteel op school, dus kan nu niet vrij veel doen...)

#5 30-03-2008 19:31

Peter
Doorknoper

En is het goed afgelopen Bergtijger?

#6 05-04-2008 20:10

Bergtijger
Guest

Nee, nog niet...

Ik heb de moed eigenlijk opgegeven...
Daarbij is het ook wel goed voor me om van mijn kamer naar 't kantoor te lopen...

Toch bedankt voor de hulp!

#7 05-04-2008 20:29

Peter
Doorknoper

Bergtijger wrote:

Nee, nog niet...

Ik heb de moed eigenlijk opgegeven...
Daarbij is het ook wel goed voor me om van mijn kamer naar 't kantoor te lopen...

Toch bedankt voor de hulp!

Dan moet je wat doen aan de instellingen op die pc. Mogelijk moet je daar een klein progje op installeren, om Mac-bestanden toe te laten op die pc. Ik zal ook eens zoeken.....

#8 17-11-2009 11:20

jaconed67
oud en stout

Ik heb een klein probleempje. In mijn netwerk staat een printservertje met daar aan een usb epson 880. Ik wil mijn G4  en andere pc's daar op laten printen omdat de inkt daarvoor erg goedkoop is, maar ik krijg het niet goed ingesteld. Hoe moet ik mijn mac instellen zodat hij de servertje ziet en ook ziet wat er aan hangt. De printer driver is wel geinstalleerd op de mac en rechtstreeks aan de mac is er geen probleem. maar als ik het ding aan het servertje zet lukt niets.
Hoe nu verder ?

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#9 17-11-2009 11:42

michelvdb
Rondzoeker

Om te beginnen moet Windows-deling in Systeemvoorkeuren > Delen > tab Voorzieningen gestart zijn. Hiermee maak je SMB/CIFS (Samba in unix-taal) actief en kan alle Windows-spul je Mac zien en bereiken en kan je Mac bestanden met Windows-spul uitwisselen.
Verder moeten alle computers, servertjes en printers liefst in hetzelfde netwerksegment liggen. Zoniet moet er een router, geen switch, tussen de verschillende netwerksegmenten zitten.

Hier staat niets, dus iets

#10 17-11-2009 18:56

jaconed67
oud en stout

Ik heb aales nog eens nagekeken maar met mijn PC en Laptop werkt het uitstekend Dan is er geen probleem. Er wordt feilloos uitgeprint via de printserver. Alleen met de Mac lukt het nog steeds niet
Windows deling etc staat allemaal aan  maar toch wil de mac niet zien dat er een printer aan het servertje hangt Als ik kijk bij netwerken dan zie ik alle PC's en het printservertje Maar ik krijg nergen de opgave dat er een printer aanhangt Dus hoe   ??

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

Board footer