Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 23-12-2012 14:15

Roberta
Uskoke

Photoshop probleem / View —> Extra's OPGELOST

Mijn vader heeft een probleem in Photoshop, dat ik helaas ook niet kan oplossen. Alhoewel ik het pakket aardig ken, zitten er in Photoshop altijd nog mogelijkheden die nieuw voor je zijn. Ik denk dat hij iets per ongeluk geactiveerd heeft, maar ik kan niet ontdekken wat. Hij gebruikt Photoshop versie 7, systeem Windows Vista (maar ik denk dat het geen verschil uitmaakt t.o.v. de Mac versie).

In elk bestand dat hij wil verwerken staan linksboven deze twee kleine grijze icoontjes (zie het rood omcirkelde gedeelte in de screendump).

screendumpi.png

1) Ik weet niet wat deze icoontjes betekenen.
2) Zolang deze icoontjes aanstaan, laat de tekening zich niet bewerken. Schakel ik onder "View" —> "Extra's" de icoontjes uit, dan laat de tekening zich gewoon bewerken en opslaan.

Voorlopig valt er wel mee te werken, maar het is irritant om elke keer deze icoontjes uit te schakelen. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden?

#2 23-12-2012 14:38

Peter
Doorknoper

Re: Photoshop probleem / View —> Extra's OPGELOST

Zo te zien geven die kleine icoontjes de layers aan en kun je die gebruiken om snel van de ene naar de andere layer te klikken. Kun je dat niet in de voorkeuren uitzetten? Ik heb Photoshop 9 Elements in het Engels. Ik zal het ook eens in de voorkeuren bekijken.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 23-12-2012 14:58

Peter
Doorknoper

Ik denk dat er een te groot verschil zit in de versie want ik krijg het niet voor elkaar om die icoontjes daar te krijgen.

#4 23-12-2012 19:15

Roberta
Uskoke

Ik denk dat ik uit moet vissen wat die "Extra's" inhouden. Ik vermoed dat daar het probleem zit.

#5 23-12-2012 19:29

Peter
Doorknoper

Misschien even een onbelangrijke foto erin openen en op dat icon klikken om te kijken wat er gebeurt. Ik denk dat dit een specifiek icon is om snel in de layers van een foto te kunnen browsen.

#6 23-12-2012 23:54

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik heb even voor je gekeken in Photoshop CS6 (versie 13), maar daar kan ik de icoontjes niet vinden. Eerlijkheidshalve gezegd moest ik wel direct ook aan layers denken, maar in de huidige versie zit het (in de Mac-versie) niet (meer).

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#7 24-12-2012 17:19

Roberta
Uskoke

Bij "View" -> "Show" - > "Slices " UITVINKEN.

Probleem verholpen. M'n vader had inderdaad deze functie per ongeluk aangezet, waarschijnlijk per ongeluk een verkeerder functietoets geactiveerd.

Ik wil in ieder geval iedereen bedanken voor het meedenken wink.

Board footer