Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 04-01-2013 15:44

Peter
Doorknoper

Een kijkje in de toekomst......

Ik zie dagelijks nieuwe Apple-uitvindingen en patenten voorbij komen. Ik probeer dan die informatie aan producten te koppelen en vanuit die gedachte door te denken naar nieuwe gebruiksvriendelijke producten.

Zo zit ik nu te denken over het feit dat de iPhone een steeds krachtiger processor krijgt en dat deze processor al haast niet meer onder doet voor de Intel processors, die b.v. in de iMac's worden gebruikt.

Je kunt je data gemakkelijk in de iCloud opslaan en daarna overal gebruiken waar je maar wil en waar het toegankelijk is natuurlijk.

Je mobiele telefoon is een belangrijk verlengstuk van je kantoor geworden, alleen is die telefoon maar bepekt geschikt. Voor veel werkzaamheden, zoals ontwerpen en tekenen, zijn nog steeds fysieke Mac's nodig.

Ik stel me nu even voor dat Apple een "uitgeklede" iMac op de markt brengt, die als een "terminal" voor een iPhone dient. Door de connectie van een iPhone met zo'n "terminal", kun je op je eigen account van alle beschikbare programma's gebruik maken en je "product/data" in iCloud danwel op je iPhone opslaan. Op die manier zou je overal ter wereld (waar iCloud) beschikbaar is, volwaardig al je werk kunnen doen.

Ik zit hier mede aan te denken, omdat Apple in iCloud een gigantische capaciteit aan het opbouwen is, die heel ver voorbij de huidige behoefte gaat. In de VS zijn verschillende data-centers gebouwd, maar ook in Honk Kong en er zijn geruchten over een lokatie in Europa.

Ik ben erg benieuwd naar jullie "blik" in de toekomst. Welke ontwikkelingen zouden op jullie wensen aansluiten?

Shake your pills before you pick one!wink

#2 04-01-2013 16:34

trabant
Pruttelbakkie

Re: Een kijkje in de toekomst......

De ontwikkeling dat de gebruiker niet meer voor dom versleten wordt en de boel ook naar zijn eigen idee mag bedienen en opslaan.
Apple is voor mij net een wispelturige bakvis geworden, die het bij elke OS-versie weer anders wil doen en vertrouwde dingen onzichtbaar maakt danwel verstopt of hele muziek- en fotobibliotheken vernaggelt. Zit ik niet op te wachten.
En omdat ik niet zo'n mondiale wereldwerker ben, is een NAS in de meterkast echt wel voldoende.

Ken uw weerga.

#3 05-01-2013 15:26

Peter
Doorknoper

Re: Een kijkje in de toekomst......

trabant wrote:

De ontwikkeling dat de gebruiker niet meer voor dom versleten wordt en de boel ook naar zijn eigen idee mag bedienen en opslaan.
Apple is voor mij net een wispelturige bakvis geworden, die het bij elke OS-versie weer anders wil doen en vertrouwde dingen onzichtbaar maakt danwel verstopt of hele muziek- en fotobibliotheken vernaggelt. Zit ik niet op te wachten.
En omdat ik niet zo'n mondiale wereldwerker ben, is een NAS in de meterkast echt wel voldoende.

Maar als je denkt dat je voor dom wordt versleten en alles zelf wil beheersen, kun je toch beter Linux op je Mac draaien?

D.m.v. van TM kun je altijd terug in de tijd en elk onderdeel van je bibliotheek terughalen als er iets mis is gegaan.

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer