Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-01-2013 12:56

Frank117
Guest

Hallo,

Ik ben Frank, onlangs overgestapt van P&B via Toshiba (Windows XP) naar MacBook Pro, dit toestel is 2 maanden oud.
Zoals veel anderen heb ik wat last van "overstapproblemen", de meeste heb ik al onder de knie maar er blijven wel wat vragen open.
Daarover heb ik het dan wel in andere topics! Ik hoop op oplossingen, voorlopig zit ik nogal te sukkelen.

#2 29-01-2013 13:02

Sypie
24/7 MacGek

Re: Hallo,

Frank, welkom bij Mac4Dummies.

Kom gerust met je vragen, ook al denk je dat het te simpel is, we proberen je naar tevredenheid te helpen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 29-01-2013 13:37

Peter
Doorknoper

Hhai Frank.

Dat gaat helemaal goed komen. Waar ga je dat MacBook voor gebruiken?

Shake your pills before you pick one!wink

#4 29-01-2013 17:07

peterp0st
The Postman

Welkom Frank,je zit hier bij een 'goed stel' Macers.Ik heb nog steeds profijt van dit forum,schroom niet om 'dummie' vragen te stellen smile

Last edited by peterp0st (29-01-2013 17:08)

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#5 01-02-2013 00:45

Frank117
Guest

Peter wrote:

Hhai Frank.

Dat gaat helemaal goed komen. Waar ga je dat MacBook voor gebruiken?

Er moeten nogal wat foto's op, zo'n 2000 op termijn.
Ik handel in klassieke auto-onderdelen, adverteer veel en verstuur veel email met foto's in bijlage.
Mijn probleem zit hem vooral in iphoto, als ik een email verstuur met foto's in bijlage, of een advertentie plaats, krijg ik de titels onder "gebeurtenissen" niet als ik die als bijlage wil versturen. Bij navraag in de PCshop waar ik dit toestel kocht, blijkt dit normaal te zijn, en kan niet aangepast worden.
Ik heb hier een topic over aangemaakt, en al een paar goede tips gekregen. Bedankt daarvoor!
Eerlijk gezegd vond ik het "afbeeldingen" gedeelte in Windos veel logischer, praktischer en overzichtelijker, tenminste voor het werk wat ik doe. Ik heb totaal geen behoefte aan andere tinten en contrasten, rechttrekken, laat staan gezichtsherkenning en wat al meer.
Meer vragen komen later wel, maar dan gaat het over kleinigheden.
De reden waarom ik me heb laten overhalen over te stappen naar Apple, is dat naar het schijnt deze PC's veel stabieler zijn, en langer goed werken dan andere merken. Mijn vorige PC's begonnen al te mankeren na 1 à 2 jaar, vandaar.

Last edited by Frank117 (01-02-2013 00:54)

Board footer