Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#31 24-02-2013 20:18

Peter
Doorknoper

Re: [Opgelost] Iomega 360 Gb externe HDD maar 200 GB beschikbaar?

24 uur??? wat is dat voor een aansluiting?

Shake your pills before you pick one!wink

#32 24-02-2013 20:20

Sypie
24/7 MacGek

Opgelost:

Via een eerder gegeven Terminal commando om de onzichtbare bestanden zichtbaar te maken werd het makkelijker om de inhoud van de schijf goed te bekijken.
Gedaan:
* Rechten aangepast naar de huidige gebruiker (door Coupe)
* De .Trashes hernoemd (door Coupe)
* Mappen binnen de .Trashes eerst verwijderd, stuk voor stuk
* Na iedere map verwijderd te hebben ook de prullenmand geleegd
* Toen de hernoemde  .Trashes leeg was was er een nieuwe .Trashes aangemaakt (heel goed van OS X)
* De hernoemde .Trashes wegkieperen was daardoor mogelijk
* Nog een laatste scan gedaan door DaisyDisk waaruit bleek dat alle foutieve data weg was en de schijfruimte weer gebruikt kan worden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#33 24-02-2013 20:43

Coupe
Bugelaar

En echt, het loopt super, een externe HDD met echt 360 GB, alle oude foto's van de vorige eigenaar verwijderd, ik ben super tevreden, dus een BEDANKT is echt wel op zijn/haar plaats.
Misschien mag ik als oude l*l nog een pluim geven voor de prettige manier waarop jullie hier op dit forum de zaken voor elkaar hebben!
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 24-02-2013 20:43[/merge_posts_bbcode]

@Peter: wat is dat voor verbinding? Weet ik niet...de iPod was als HDD aangesloten op de Mac en alle inhoud (110 GB aan muziek is teruggezet naar iTunes) via de USBkabel.
Misschien heb ik iets fut gedaan, maar ik weet wel dat het net zolang duurde om de inhoud van mijn Rhythmbox in Ubuntu naar de iPod te schrijven....ook zo'n 110 GB.
Edit: ik denk dathet er mede mee te maken heeft dat ik mijn muziek op de externe HDD heb gezet. Ik ben nu bezig om 4,4 Gb aan allerlei Adobeprogramma's van mijn interne naar de externe HDD te kopieren, want ik wil de interne zo licht mogelijk laten, en daar is ie volgens het popup schermpje dik een uur mee bezig...iTunes heeft daar nu problemen mee want de muziek moet tussendoor ook van de Externe HDD naar de Macmini...
Maar vertel me graag als en wat ik fout doe, ik ben hier om te leren!

Last edited by Coupe (24-02-2013 21:38)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#34 25-02-2013 11:40

Sypie
24/7 MacGek

Ik weet niet of Adobe programma's vanaf de Externe schijf gaan werken. Meestal hebben die elders in je systeem namelijk ook dat dingen neergezet om te functioneren. Je ziet het vanzelf.

Een grotere schijf in een Mini zetten is ook nog een optie natuurlijk.

Mochten de Adobe pakketten wel draaien vanaf de externe schijf dan kun je nog altijd aliassen  (snelkoppelingen/verwijzingen) maken in de programmamap zodat je altijd via de programmamap de betreffende programma's kunt openen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer