Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 23-05-2013 19:39

BMW-4-Ever
Motormuis

MacKeeper houdt systeem bezig

Hallo,
ik keek zojuist even in Console en zag dat er een programma actief is wat ik nooit echt geïnstalleerd heb. Wel eens gedownload, maar ook weer geprobeerd te verwijderen: MacKeeper
Zie screenprint:
p17r97afkuf0j13mn16tfj02uqu3.png

In Spotlight kan ik niets terug vinden, hoe krijg ik dit van mijn systeem af?

En wie weet wat dit is?:
p17r97gqtm1o9s1gi4mn3j78vta3.png

Nog zoiets waarvan ik me niet bewust ben van wat het is. . . . . . .

Bij voorbaat dank voor de reacties,
Groeten,
Erik

#2 23-05-2013 20:13

Peter
Doorknoper

Re: MacKeeper houdt systeem bezig

Er moet nog wat van in je applicatiemap zitten. Als je hem niet direct ziet kun je ook even in de map met hulpprogramma's kijken. Het programma wil dus doorlopend actief zijn. Sleep die handel eerst in je vuilbak en als je die haai legen heb je kans dat het programma in gebruik is en dat het niet kan worden verwijderd. Je kunt dan 2 dingen doen.

- via cmd+esc. even kijken of je dat programma geforceerd kunt stoppen en daarna wissen.

als dat niet lukt

- Mac herstarten in "safe" modus (spacebar) zodat je zeker weet dat je alleen met Apple opstart. Daarna vuilbak legen.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 23-05-2013 20:16

Peter
Doorknoper

Je tweede vraag is verontrustender, want blijkbaar ben je verbonden met een server. Als ik op de naam zoek krijg ik berichten ober een Windows-server. Goed fout dus. Server-verbinding weggooien en nu ben ik benieuwd wat je nog meer voor rommel op je Mac hebt staan???

#4 23-05-2013 20:19

Peter
Doorknoper

SMB staat niet standaard in het lijstje bij het systeemvoorkeur "Delen". Als die er bij jou nu wel staat dan uitvinken.

#5 23-05-2013 20:28

Sypie
24/7 MacGek

Een SMB server is simpelweg een ander apparaat in je netwerk die iets te delen heeft. Dit heeft niets te maken met het delen van je eigen systeem. Dit zou een Media-box kunnen zijn die op je netwerk zit, een netwerkschijf of heel misschien een indringer (wat zeldzaam is want dan zou die een andere naam hebben).

Hetgeen wat je Mac bezig houdt, en wat ook in de Console logs staat is dat MacKeeper Helper (dus niet MacKeeper zelf) niet gevonden kan worden en dat het over 10 seconden weer geprobeerd wordt. De locatie waar je Mac verwacht dat het zou moeten staan die bestaat niet meer, en dus kan het niet gestart worden.

Ik denk dat je even moet kijken bij de opstart-items die worden opgestart wanneer je inlogt op je Mac. Dit kun je doen in Systeemvoorkeuren -> Accounts -> Inloggen. Mocht je daar iets van MacKeeper tegenkomen selecteer het dan en klik op het minnetje er onder. (die gaat oplichten zodra je iets hebt geselecteerd)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 24-05-2013 06:48

BMW-4-Ever
Motormuis

Dank voor de reacties zover:
@ Peter:
- De MacKeeper applicatie is nergens terug te vinden in Finder, niet bij programma's en ook niet bij hulpprogramma's
- cmd+alt+esc geeft ook geen actief programma wat duid op MacKeeper
p17radgsafm5tmth10fa1e2j1v775.png

SMB staat niet in het lijstje met Delen:
p17radgsafp25qpfpvk1ubt9l4.png

@Sypie:
- Ik heb geen andere apparaten in mijn netwerk hangen behoudens mijn Experiabox van KPN voor tv / internet. En wat losse mobiele apparaten (mob. telefoons die verbinding maken met die box)
- En bij de opstartitems kom ik ook geen MacKeeper tegen:
(Die LCCDaemon is van mijn Logitech draadloze muis)
p17radgsae1frb14fg1i5p1j1esgl3.png

#7 24-05-2013 09:34

Sypie
24/7 MacGek

Dan is het tijd om deze link goed door te lezen en de betreffende stappen uit te voeren.

En in de toekomst niets meer doen met MacKeeper, het is troep, het is malware en het voegt absoluut niets toe aan je systeem behalve ellende.

Voor de SMB server: log eens in op het modem en kijk of je daar SMB-sharing uit kunt zetten, waarschijnlijk staat die dan aan.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#8 24-05-2013 10:58

Peter
Doorknoper

Ik heb die iTunes Helper bij mij nu uitgeschakeld. Eens kijken wat dat voor effect heeft. Ik maak er nooit gebruik van.

#9 24-05-2013 13:23

Sypie
24/7 MacGek

Ehm, als je een iDevice hebt die je aan je Mac knoopt maak je er wél gebruik van:

iTunesHelper or iTunes Helper, is a program from Apple that runs in the background and monitors for the connection of any iPod or iPhone to the computer, if an iPod or iPhone is detected it will automatically launch the iTunes application. The functionality is the same on both Mac OS X and Windows PC’s, and there is no serious ramification to disabling it (other than that iTunes will no longer auto-launch upon connecting your iPhone or iPod).

#10 24-05-2013 16:20

Peter
Doorknoper

Aha.... wel een onvolledige naam voor een "Connection Helper"......  Dus heb ik hem weer ingeschakeld.

Board footer