Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 17-07-2013 06:59

peterp0st
The Postman

toetsenbord reinigen

Mijn toetsenbord begint een beetje smoezelig te worden maar om nou gelijk met vloeistoffen aan de slag te gaan....Hoe maak je het toetsenbord het beste schoon?

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 17-07-2013 08:01

Justhan
Wichelvrouwtje

Re: toetsenbord reinigen

Hier worden de toetsenborden altijd afgenomen met een microvezeldoek, die een ietsje water bevat. Zoals je zult begrijpen mag er geen enkele vorm van vocht meer uit de doek komen, maar evenzogoed verdwijnen de ietwat hardnekkige vlekjes als de beruchte sneeuw onder de zon.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 17-07-2013 08:05

peterp0st
The Postman

Ok bedank,ga gelijk aan de schoonmaak.Wit is wel mooi maar erg besmettelijk

#4 17-07-2013 08:27

Sypie
24/7 MacGek

Welk toetsenbord heb je?

Voor het witte/doorzichtige Apple keyboard heb ik een inbussleuteltje om de boel eens goed uit elkaar te halen.
Dat is dit toetsenbord:
mac-keyboard.jpg

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 17-07-2013 09:57

peterp0st
The Postman

He,jammer ik heb die dunne,kan je die eigenlijk wel uit elkaar halen?
p17vlq4m6k19ugj3j15ek56e17ok3.jpg

Last edited by peterp0st (17-07-2013 09:59)

#6 17-07-2013 09:59

Peter
Doorknoper

Ik heb er eentje met een grotere "enter"-toets, die niet meer functioneert. Eigenlijk moet ik daar ook even een strakkere veer onder plaatsen. Kan ik die toets er zo aflepelen? Ik heb dat nooit gedaan. Het kleine inbussleuteltje heb ik ook wel en zelfs nog wel kleinere. Sommige sensoren van Festo hebben nog een kleiner klem-schroefje.

Shake your pills before you pick one!wink

#7 17-07-2013 09:59

Peter
Doorknoper

peterp0st wrote:

Waarom zou je dat willen als alles gewoon functioneert?

Shake your pills before you pick one!wink

#8 17-07-2013 11:46

Sypie
24/7 MacGek

Schoonmaken met een licht vochtig doekje, terwijl de batterijen er uit zijn, is prima te doen. Als je er maar voor zorgt dat het doekje zo droog is dat je er geen druppels meer uit kunt knijpen. uit elkaar halen gaat niet lukken, de boel is verlijmd: http://www.ifixit.com/Teardown/Apple+Wi … own/5239/1

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 17-07-2013 11:58

peterp0st
The Postman

Peter wrote:
peterp0st wrote:

Waarom zou je dat willen als alles gewoon functioneert?

Afwijking van mij apparaten open maken om te kijken hoe het er van binnen uit ziet,maar ook als je grondig wil reinigen horen daar ook de dingen bij die je niet direct kan zien

#10 17-07-2013 12:08

Sypie
24/7 MacGek

Het uit elkaar halen van dat toetsenbord is zeker mogelijk. Maar of je de boel weer net zo in elkaar krijgt, dat is de grote vraag. Als je de link hierboven bekijkt kun je daar zelf over oordelen.

Ik wil, eindelijk na 4 jaar, ook graag mijn MacBook weer van binnen schoonmaken. Ik weiger alleen om écht alles uit elkaar te halen. Het apparaat werkt prima, alleen zijn de toetsen aan de zijkanten ook vettig en juist daar kom je niet zo makkelijk bij. Toetsen van het toetsenbord afwippen lijkt mij geen goed idee in mijn geval. Er wil nog wel eens iets sneuvelen.

Board footer