Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 30-07-2013 20:47

Croft
Guest

us toetsenbord

Sinds kort speel ik Quake 4 op een Mac. De voorgaande versies deed ik nog op een Windowsmachine. Door een bepaalde toetsenbordcombinatie kon je een console openen en cheats toepassen. Daarvoor moest je in ieder geval de tilde gebruiken.  Wat ik ook doe - ik heb alle aanwijzingen op Internet van  mensen die hetzelfde probleem hadden - niets werkt. Nu blijkt dat zoiets pas werkt als je toetsenbord een US indeling heeft. Hoe zie ik dat of hoe weet ik dat mijn toetsenbord die indeling heeft?

#2 30-07-2013 21:06

LucasJV
Guest

Re: us toetsenbord

Als je een horizontale enter toets rechts hebt dan heb je een US indeling, heb je een verticale enter toets dan heb je een Europese ISO indeling.

Geronimo!

#3 30-07-2013 21:13

Sypie
24/7 MacGek

Re: us toetsenbord

En bij een verticale enter-toets zit de tilde rechts van de linker shift. Volg je het nog? Rechts van de shift die aan de linker kant zit. Daar zit een knopje met ~ en `. Als je de shift, indrukt samen met die toets dan krijg je een tilde.

Bij een horizontale enter-toets zit de tilde links van de 1, bovenaan het toetsenbord. Samen met de shift deze toets indrukken moet er voor zorgen dat je een tilde krijgt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer