Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-08-2013 12:30

peterp0st
The Postman

Ventilator slaat vaak aan

Hij staat dan minuten lang te draaien stopt een paar seconden en slaat dan weer aan is dat normaal?Ik heb ook het idee dat die meer lawaai maakt.Ik alleen iTunes,Mail en m'n browser zijn actief.

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#2 25-08-2013 13:15

Sypie
24/7 MacGek

Re: Ventilator slaat vaak aan

Hoe oud is je Mac en in wat voor omgeving staat die te draaien?

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#3 25-08-2013 13:22

peterp0st
The Postman

Hij is bijna twee jaar staat in de woonkamer en wordt niet zo intensief gebruikt.Dit lukt mij ook nog wel.

Last edited by peterp0st (25-08-2013 13:26)

#4 25-08-2013 13:52

Peter
Doorknoper

Ligt eraan. Heb je toevallig aangevinkt dat je ook je documenten in iCloud bewaart?
Dat veroorzaakt bij mijn MacBook ook nogal wat geblaas.

Shake your pills before you pick one!wink

#5 25-08-2013 13:57

peterp0st
The Postman

Ja dat heb ik aangevinkt maar waarom gaat de ventilator daar vaker van draaien?En kan dat geen kwaat?

#6 25-08-2013 14:02

Sypie
24/7 MacGek

Ze iCloud eens uit, gewoon om te controleren of het dan nog gebeurt.

Mocht het daar aan liggen dan zit er ergens een bug in iCloud, die gefixt moet worden.

Verder kun je nog in Activiteitenweergave bekijken wat je systeem aan het doen is.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 25-08-2013 14:21

Peter
Doorknoper

Ik heb maar een paar honderd mb aan documenten in iCloud en ik kan geen vast systeem in het updaten ontdekken. Ik heb het vermoeden dat de servers maximaal ontlast zijn en dat je Mac meer doet dan alleen updaten/uploaden. Waarschijnlijk wordt het ook ingepakt en beveiligd. Het grappige is ook dat de cpu kernen om en om vol gebruikt worden. Dat kan soms wel bijna een uur duren en dan gaat ook de koeling behoorlijk meelopen.

#8 25-08-2013 14:26

peterp0st
The Postman

Ik heb de iCloud uit gezet zoveel mogelijk programma's afgesloten maar de fan blijft erg actief.Misschien toch een schoonmaak beurt?

#9 25-08-2013 14:34

Peter
Doorknoper

Helemaal niet ondenkbaar de je een programmatje hebt zitten dat de boosdoener is. Zelfs als je het hebt weggegooid kan het schade achter laten.

#10 25-08-2013 14:40

peterp0st
The Postman

Tja hoe kom ik daar achter?Ik zie in 'actieviteitenweergave' wel dat er nog van alles bezig is maar ik kan niet beoordelen of dat normaal is of niet.Overigens valt het me nu pas op misschien is dit al lang aan de gang maar heb ik het domweg niet opgemerkt.

Board footer