Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 21-09-2013 09:21

Peter
Doorknoper

Re: iOS7 Ervaringen, tips & tricks.

De wekker zetten is een iets andere procedure en natuurlijk weer erg "wit". Daardoor kun je gemakkelijk al aan het draaiwiel zitten om de stopwatch in te stellen. Kan dus ook voor eitjes koken worden gebruikt.

In Safari is ook iets nieuws zag ik gisteren laat. maar ik moet nog even zoeken

Shake your pills before you pick one!wink

#12 21-09-2013 09:30

Peter
Doorknoper

In je voorkeuren kun je naar Safari gaan en nu de instelling "do not track" aanzetten. Je kunt nu ook instellen dat je nooit cookies wil ontvangen. En er zijn nog wat instelmogelijkheden. "do not track" staat standaard "af" en de cookies staan standaard op "alleen van de website die ik bezoek".

Deze instellingen waren volgens mij in iOS6 ook niet mogelijk.

Maar gisteren kwam ik ineens (door een speciale tab/beweging) combi in een donker voorkeurenpaneel, dat ik nog nooit eerder gezien heb. Maar ik kan het zo snel niet meer reproduceren. Het gebeurde in Safari.

#13 21-09-2013 09:40

Peter
Doorknoper

In de media staan berichten over een bug waardoor je vanaf een vergrendelde iPhone met iOS7, toch kunt bellen. Daar heeft wel iemand heel erg zijn best op gedaan om met zo'n onorthodoxe manier de telefoon te kunnen activeren. Daar zal wel snel een update voor worden uitgebracht. Overigens staat nog nergens geschreven dat men dan ook bij je data kan. Het lijkt op een manier die b.v. door de technische dienst nog zou kunnen worden gedaan, als het helemaal fout zit en je er zelf niet meer in kunt. Is niet ondenkbaar dat zo'n manier gewoon ingebakken zit.

#14 21-09-2013 10:22

Peter
Doorknoper

Nog even van alles geprobeerd en toen gezocht of er dan iets anders open stond dat ik niet bewust had geactiveerd. En jawel..... ik heb mogelijk de facetime camera-mogelijkheid geactiveerd en was daar in een instellingen-paneel terecht gekomen, dat ik in iOS6 nooit heb gezien. Vandaag heb ik een meeting, dus zal er niet veel uitgeprobeerd worden. Maar je weet het nooit dat je dus per abuis iets nieuws tegen komt. wink

#15 21-09-2013 11:04

Peter
Doorknoper

Nog een nieuwigheidje. Je kunt nu instellen dat de app's automatisch een update kunnen krijgen.

Overigens heb ik nog wel een suggestie voor je contacten die je (bijna) hoofdzakelijk voor de telefoon gebruikt. Het zou handig zijn als je iemand als "privé of "zakelijk" zou kunnen aanvinken. En als je dan de mogelijkheid hebt om b.v. de "zakelijke" contacten in het weekend en s'avonds te blokkeren, zou dat best handig en relaxed zijn. Als het kan stuur ik de suggestie naar Apple. wink

#16 23-09-2013 12:27

Peter
Doorknoper

De layout en werking van de camera is nu ook geheel anders. De foto lijkt ook sneller "genomen".

#17 23-09-2013 15:03

Roberta
Uskoke

Peter wrote:

Het zal iedereen ook al wel zijn opgevallen dat je nu op het hele scherm kunt "swipen" op je telefoon aan te zetten.

In de nieuwe versie van iTunes is ook iets veranderd. Je kunt nu geen apps meer verslepen van het ene scherm naar het andere. Althans mij viel op dat ik zelfs geen icoon meer kon aanklikken om te verwijderen. Dat doe je nu dus alleen vanuit de linker lijst. Misschien heeft iemand anders wel een methode gevonden om de icons in het scherm te selecteren en te verslepen?

Je kan tegenwoordig in iTunes de App direct in het gewenste scherm slepen. Het gaat iets anders dan je gewend ben, maar persoonlijk vind ik de nieuwe werkwijze logischer.

#18 23-09-2013 15:42

Peter
Doorknoper

Dat klopt Roberta. Maar mij lukte het niet om reeds geïnstalleerde app's van het ene naar het andere scherm te slepen, terwijl dat in iOS6 wel kon.

#19 23-09-2013 16:00

Roberta
Uskoke

Je kan ze niet van scherm naar scherm slepen, maar zet vanuit de lijst de App (ook bestaande) op het juiste scherm, en iTunes zet de App op het gewenste scherm.

#20 23-09-2013 16:39

Peter
Doorknoper

Psies. En in het vorige systeem kon dat dus wel. wink

Board footer