Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 19-09-2013 12:20

Coupe
Bugelaar

Adapter mist kabels...

p184qrg8h5nme1r5i1kuoor1vg03.jpg
Bovenstaande adapter zwierf in huis. Ik denk van een iPod Touch van één van de jongens, maar die weten daar nix van, volgens hen.

Nou hebben we voor de verschillende Apple's hier in huis eigenlijk te weinig adapters, er zijn er altijd zoek, en mevrouw Coupe gebruikt met name haar iPhone zo veel dat die wel meerder laders gebruiken kan. Op 't werk, thuis, etc.

Welke kabel kan ik hiervoor gebruiken? Van deze adapter naar een 30 pins Apple stekker, bestaat die, is die ook 2e hands te krijgen of misschien iemand die 'm over heeft?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 19-09-2013 12:57

Peter
Doorknoper

Re: Adapter mist kabels...

Als je wat koopt, koop dan origineel. En idd aan laders heb je nooit genoeg. Velen laten er een achter op kantoor, hebben er een in de auto en een thuis. Mogelijk dat je even met Apple belt over deze kabel, of je loopt even de Store in Amsterdam binnen. Beiden helpen je graag. Ik vrees dat je tweedehands niks origineels zult vinden.....

Shake your pills before you pick one!wink

#3 19-09-2013 13:35

Sypie
24/7 MacGek

Peter, je gaat met niet vertellen dat je deze niet kent?

Het is namelijk een iPod FireWire oplader. Voordat de iPod met USB opgeladen kon worden had Apple een tijdje FireWire als systeem daarvoor.

De oplaadkabel die hier bij hoort is een simpele FireWire 400 kabel met aan de andere kand de connector voor de iPod.
http://www.bing.com/images/search?q=iPo … ORM=HDRSC2

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 19-09-2013 13:37

Peter
Doorknoper

Sypie wrote:

Peter, je gaat met niet vertellen dat je deze niet kent?

Het is namelijk een iPod FireWire oplader. Voordat de iPod met USB opgeladen kon worden had Apple een tijdje FireWire als systeem daarvoor.

De oplaadkabel die hier bij hoort is een simpele FireWire 400 kabel met aan de andere kand de connector voor de iPod.
http://www.bing.com/images/search?q=iPo … ORM=HDRSC2

Wel gehoord/gelezen destijds dat die er was, maar dan kom je dus toch automatisch op "origineel" bij Apple uit. wink

#5 19-09-2013 16:12

Sypie
24/7 MacGek

Bovenstaande adapter is origineel van Apple, althans daar ga ik vanuit omdat meneer Coupe het over iPods en dergelijke heeft.

Deze adapters zijn ook wel van derde partijen te verkrijgen maar niet heel veel meer, je moet er echt om zoeken. De kabels die je er bij gebruikt maakt niet zoveel uit, daar kan weinig mis mee gaan. (m.a.w.: Apple kabels zijn véél te duur voor wat het is)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 19-09-2013 17:16

Coupe
Bugelaar

De adapter is idd origineel Apple. Omdat ik de juiste benaming niet ken was/is het zoeken geen simpel klusje gebleken. Maar ik blijf verder zoeken. Zag op Ebay wat kabels, maar dan wordt het een dure grap. Ik hoopte eigenlijk op een Applefan die de kabel nutteloos in een doos heeft liggen...

#7 19-09-2013 17:44

Peter
Doorknoper

Pffttt ik vrees daarvoor. Er zijn (echte) Apple fans die eigenlijk wilden dat Apple het FireWire aan de iPod nooit had opgegeven i.v.m. de snelle transfer. Misschien als er iemand zijn iPod het heeft begeven. Overigens weet ik niet of latere iPod's ook op deze poort kon worden aangesloten. Als dat het geval is geef ik je weinig kans want dan wordt de kabel ook nog voor een volgende generatie iPod's gebruikt.

#8 19-09-2013 18:05

Sypie
24/7 MacGek

Nou, voor een eurootje of 4 heb je'm uit Nederland: http://link.marktplaats.nl/698624414

#9 19-09-2013 23:10

Coupe
Bugelaar

@Sypie: scherp! Heb de man een mailtje gestuurd.
Weet je dat ik al maaaaaanden loop te zoeken, maar wist niet hoe die kabel moest heten....
Vandaag dacht ik ineens aan de kenners op Mac4dummies.....

#10 19-09-2013 23:34

Sypie
24/7 MacGek

En dat terwijl ik geen enkel FireWire apparaat heb big_smile

Board footer