Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#21 19-10-2013 20:57

Sypie
24/7 MacGek

Re: Defect display iMac

Nu ik weet welke Mac het is kun je de condensatoren uitsluiten. Het ligt aan het display, en dan écht het paneel wat er voor zorgt dat de signalen omzet in verlichte pixels. Daar zit een productiefout in.

De enige mogelijkheden om fatsoenlijk beeld te krijgen zijn een externe monitor via een Mini VGA kabel of een nieuw display. De keuze is aan jou.

Ik denk dat de A-Mac er nog €20 voor durft te vragen. Dat is niet nodig: http://link.marktplaats.nl/730765837

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#22 01-11-2013 23:24

jaconed67
oud en stout

Sypie bedankt voor die link  dat was binnen 3 dagen geregeld en kon ik een extern scherm
aansluiten. Die gaf perfect beeld dus dat betekend dat het inderdaad een defect screen is.

Ik heb nog steeds geen ander screen voor die iMac intel gevonden (machine nr. 4.1).
Via Alibaba heb ik wel wat leveranciers in China gevonden maar  die zijn knap prijzig

Er staat er ook een op marktplaats een iMac g5 maar of dat scherm het zelfde is
Ik moet dus hebben een LG.PHILIPS light Guide PMMA  LM171WO2 (TL) (B2)
Ik heb al tig keer gevraagd of hij even op de sticker op het screen wil kijken wat er
opstaat Hij heeft hem toch open en delen er van verkocht. het zal wel een zelfde zijn
maar ik wil toch zekerheid.
Op die Chinese sites staan er wel met het zelfde nummer alleen hebben die de aanduiding iMac g5

Ik heb een aanbieding van een gebruikte voor 40 euro maar daar moet ik nog even
over nadenken hij mailde wel dat het een passende is maar verder geen informatie
Tja als het inderdaad het zelfde screen is als in een iMac g5 zou het moeten passen.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 01-11-2013 22:24[/merge_posts_bbcode]

Nog een vraag wat is een inverter en wat doet hij

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#23 01-11-2013 23:46

Sypie
24/7 MacGek

jaconed67 wrote:

Het zal wel een zelfde zijn
maar ik wil toch zekerheid…

Het is NIET hetzelfde scherm als die van een G5. Dit scherm gaat simpelweg niet werken, er zijn al mensen die het hebben geprobeerd.

Ik denk dat je zo'n printje moet hebben waar ik naar verwees.

De inverter zorgt voor de hoge spanning die de achtergrondverlichting van je scherm nodig heeft. Daar zitten een soort van TL-buisjes in (CCFL) die op een hoge spanning werken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#24 02-11-2013 10:42

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:
jaconed67 wrote:

Het zal wel een zelfde zijn
maar ik wil toch zekerheid…

Het is NIET hetzelfde scherm als die van een G5. Dit scherm gaat simpelweg niet werken, er zijn al mensen die het hebben geprobeerd.

Ik denk dat je zo'n printje moet hebben waar ik naar verwees.

De inverter zorgt voor de hoge spanning die de achtergrondverlichting van je scherm nodig heeft. Daar zitten een soort van TL-buisjes in (CCFL) die op een hoge spanning werken.

Bedankt voor de aanwijzing  maar stel als het inderdaad een
LG.PHILIPS Light Guide PMMA   LCD E200909 LM171WO2 (TL) (B2)
Is het toch wel een bruikbare vervanger  ?? Ik heb een aanbieding
alleen weet ik de specificatie en nummers nog niet
Ja en als het niet lukt dan gaat hij gewoon op marktplaats voor onderdelen.

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#25 02-11-2013 11:38

Sypie
24/7 MacGek

Als het géén LM171WO2 (TL) (B1) of LM171WO2 (TL) (B2) is dan moet je er niet aan beginnen. En laat de G5 nou een ander type display hebben: LM171W02 (TT) (A1) een LM201W01 (ST) (B2) een LM201W01 (SL)(A3) of een LM201W01 (A5) (K3)

Kortom dat gaat niet werken. En nou zie ik jou al denken dat het typenummer toch hetzelfde is... En ja, dat is ook zo maar helaas zijn de combinaties van letters en cijfers er achter niet hetzelfde, en dat is nou juist het belangrijkste bij deze panelen.

Je bent niet de eerste en enige die hiermee aan de bak gaat, vandaar dat er nog best wat te vinden is op het internet.

#26 02-11-2013 17:27

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

Als het géén LM171WO2 (TL) (B1) of LM171WO2 (TL) (B2) is dan moet je er niet aan beginnen. En laat de G5 nou een ander type display hebben: LM171W02 (TT) (A1) een LM201W01 (ST) (B2) een LM201W01 (SL)(A3) of een LM201W01 (A5) (K3)

Kortom dat gaat niet werken. En nou zie ik jou al denken dat het typenummer toch hetzelfde is... En ja, dat is ook zo maar helaas zijn de combinaties van letters en cijfers er achter niet hetzelfde, en dat is nou juist het belangrijkste bij deze panelen.

Je bent niet de eerste en enige die hiermee aan de bak gaat, vandaar dat er nog best wat te vinden is op het internet.

Ja dat had ik al begrepen Ik zoek dus specifiek naar  LM171WO2 (TL) (B1) of LM171WO2 (TL) (B2)
Via Alibaba kom je bij chinese aanbieders maar die vragen nog meer ik de US en de verzendkosten zijn heel hoog
Ik hou het zoeken nog even aan en als het niet lukt gaat het voor onderdelen op markt plaats.

#27 06-11-2013 22:33

jaconed67
oud en stout

Het vinden van dat scherm is toch moeilijker Ik heb marktplaats, ebay.nl - ebay.de - ebay.com - ebay.hk en china afgezocht
maar nog steeds niets gevonden Via marktplaats vond ik wat maar die geeft geen info over het scherm Hij vindt dat als hij zegt dat het goed is ik dat maar voetstoots moet aannemen en 40 E betalen + 12.. verzendkosten Tja en als het niet goed blijkt is het mijn risico. Ik heb ook nog een bekende die veel doet in Apple  Hij staat ook als handelaar )D-Mac)op de appledag en die zou
nog ff zoeken tussen zijn voorraad (hij heeft veel sloopgevallen voor onderdelen verkoop)of er wat bij zit, Maar dat is alweer 2 weken geleden en op mailtjes reageert hij niet Hij zal het wel te druk hebben dus afwachten maar en zoeken.
als iemand wat tegen komt of hoort  krijg ik wel ff een seintje he ?
Ik zoek dus specifiek naar  LM171WO2 (TL) (B1) of LM171WO2 (TL) (B2)

#28 07-11-2013 17:24

Sypie
24/7 MacGek

Ik zal je vertellen: ik zoek ook naar zo'n scherm, maar niet tegen de hoofdprijs. Ik heb ook een dergelijke Mac staan die het prima met een extern scherm doet. (iMac uit 2006 geloof ik)

#29 08-11-2013 09:39

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

Ik zal je vertellen: ik zoek ook naar zo'n scherm, maar niet tegen de hoofdprijs. Ik heb ook een dergelijke Mac staan die het prima met een extern scherm doet. (iMac uit 2006 geloof ik)

Die ik van Justhan kreeg is een 5.2 uit 2006 en die werkt prima daar heb ik en vooral mijn vrouw erg veel plezier van
Die ik onlangs afhaalde is een 4.1  eerste serie uit 2006 en heeft een grandioos gestreept scherm. Op een extern scherm is alles feilloos  Alle iMac intel's 17" zijn van 2006
Mijn kennis (D-Mac) probeerde gisteren een scherm maar die zal wel uit een G5 komen want de iMac startte niet eens er mee
op. Aangezien het screen helemaal afgeplakt was konden we de sticker met het type nr. niet zien.  Maar volgende week komt hij langs met een ander. Hij heeft er een paar liggen uit sloop machines. Hij zal eerst de afplak er afhalen om bij de sticker te komen
Weet jij wat voor screen je hebt ? Het type nr.  of is dat het zelfde als de mijne ?. Zal ik vragen of hij een zelfde heeft voor een zacht prijsje.

Last edited by jaconed67 (08-11-2013 09:58)

#30 08-11-2013 11:30

Sypie
24/7 MacGek

Volgens mij moet ik hetzelfde scherm hebben als wat jij hebt. De kans is alleen groot dat een nieuw scherm binnen een jaar ook weer ondergestreept is. Het is namelijk een fout die in het type zit. Dus ieder exemplaar van dat type krijgt er vroeg of laat mee te maken.

Ik denk dat het voor mij veel leuker is om die iMac helemaal te gaan verbouwen, tot een soort mobiele computer in een koffer, en dan met een display uit een willekeurige monitor.

Board footer