Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#31 09-11-2013 10:48

jaconed67
oud en stout

Re: Defect display iMac

Ik kijk nog ff rond en wacht nog even  dan gaat het gewoon als onderdelen op markt plaats
een goed moederbord is toch te verkopern ??

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#32 10-11-2013 10:48

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

Volgens mij moet ik hetzelfde scherm hebben als wat jij hebt. De kans is alleen groot dat een nieuw scherm binnen een jaar ook weer ondergestreept is. Het is namelijk een fout die in het type zit. Dus ieder exemplaar van dat type krijgt er vroeg of laat mee te maken.

Of het het zelfde scherm is moet je toch zeker weten ? je hebt het toch open dan kun je toch de sticker lezen.

Een fout in het type dat zou betekenen dar er in de loop van de tijd iets stuk gaat op de elektronica van het scherm  Zo een scherm moet toch uitelkaar gehaald kunnen worden Misschien dat er dan te ontdekken is wat er stuk is gegaan. Behalve dan als het in het processortje  zit  die zijn meestal zo goed afgeschermd dat ze zelden stuk gaan maar er zitten toch weerstandjes en condensatortjes op het printje en die kunnen het wel begeven.

Ik heb in een PC al tig keren sluiting gehad maar de Intel  p4 is nog steeds ok. terwijl de condensators op het bord moesten
worden vervangen. Overigens op een printplaat solderen is echt dievenwerk dat heb ik een keer gedaan voor een sata aansluiting
5 pennen . heb ik een week over gedaan met trillende vingers.

Last edited by jaconed67 (10-11-2013 10:53)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#33 10-11-2013 19:11

Sypie
24/7 MacGek

De betreffende iMac staat bij vrienden in combinatie met een externe monitor. Het mooiste zou zijn dat er weer een nieuw display in zou zitten tegen een redelijke prijs.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#34 11-11-2013 09:48

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

De betreffende iMac staat bij vrienden in combinatie met een externe monitor. Het mooiste zou zijn dat er weer een nieuw display in zou zitten tegen een redelijke prijs.

Is jouw scherm ook een LG.PHILIPS Light Guide PMMA  LM171WO2 TL B2  ??

Als die kennis van me er meer heeft zal ik vragen wat hij daar voor moet hebben Misschien zit er wat bij voor je
Ik hoop wel dat hij een passende heeft voor me maar dat zie ik donderdag wel.

Last edited by jaconed67 (11-11-2013 09:50)

#35 19-11-2013 16:45

jaconed67
oud en stout

Hallo op de iMac met het defecte scherm stond 10.4 Nu heb ik daarop 10.6 willen installeren . Na installatie start hij gewoon op met 10.6 maaaaar   de harddisc icon verschijnt niet op mijn desktop dus ik kan de programma's dus niet benaderen  Wat doe ik fout
of kan deze iMac niet werken met 10.6 en is 10.4 het maximum   Wat te doen ??

#36 19-11-2013 22:40

Paul Sondervan
Import Hagenees

Finder --> Voorkeuren --> Algemeen
Harde schijven en eventeel andere gewenste zaken aanvinken.

#37 20-11-2013 00:37

jaconed67
oud en stout

Paul Sondervan wrote:

Finder --> Voorkeuren --> Algemeen
Harde schijven en eventeel andere gewenste zaken aanvinken.

Bedankt Paul  dat was me totaal ontschoten Stom he ? Ik kwam er later achter toen ik 10,4 opnieuw installeerde
Ook stom omdat 10,6 ook had gekunt. Maarja 't zal de leeftijd wel zijn.

#38 15-12-2013 10:00

jaconed67
oud en stout

Als iemand een defecte iMac g5 of intel 4,1 tegen komt waarvan het scherm nog goed is  graag even een seintje

#39 15-12-2013 15:24

Sypie
24/7 MacGek

Die van een G5 past niet in die van de Intel...  maar dat wist je vast al.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#40 15-12-2013 15:46

Peter
Doorknoper

LOL… gaan we nou alweer over die schermen beginnen???

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer