Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-10-2013 15:39

Coupe
Bugelaar

DVD op iPod zetten

Goedemiddag,

Ik heb al jarenlang de DVD Once upon a Time in the West, een niet gejatte maar originele film. Ik ben idolaat van die film en wil 'm graag in de trein kunnen bekijken.  Die dacht ik ff in iTunes in te lezen om 'm te kunnen syncen met mijn iPod Classic.
Maar als ik 'm in de MacMini druk krijg ik een videoplayer. Dus ben ik gaan zoeken hier naar handleiding DVD's laden, maar krijg geen resultaten. Is er iemand die deze dummie kan uitleggen hoe dat gaat?
(en ik dacht nog wel in alle onschuld dat juist de MAC hier zo handig voor was....)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 29-10-2013 15:52

Peter
Doorknoper

Re: DVD op iPod zetten

Je kunt de inhoud van die DVD naartoe Mac kopieren. Dan zullen je programma moeten zoeken dat het bestand kan omzet ten naar mp4. Maar als de DVD bescherming is gaat dat niet lukken.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 29-10-2013 16:20

Coupe
Bugelaar

Ik veronderstel die de DVD beschermd is omdat het een originele schijf is. Pfffff...juist daarom dacht ik 'm wel in iTunes te kunnen laden.....een echte DUMMIE dus.....
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 29-10-2013 16:20[/merge_posts_bbcode]

Ik lees nu dat het met het programma Handbrake zou moeten kunnen. Maar heeft Apple niet een (gratis) programma waar het mee kan?

#4 29-10-2013 16:49

Sypie
24/7 MacGek

Handbrake is gratis, alleen niet van Apple. Apple heeft hier ook geen baat bij, en dus doen ze er niets mee.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 29-10-2013 17:11

peterp0st
The Postman

Kan het niet met 'Handbrake" ?

Afwezigheid van bewijs is nog geen bewijs van afwezigheid.

#6 29-10-2013 17:33

Coupe
Bugelaar

Handbrake draait alleen op een 64bitssysteem, blijkbaar niet op het mijne? Ik kan het iig wel downloaden, maar niet draaien....
Was ik te snel...een eerdere versie lijkt het wel te doen, maar dan moet ik ook iets van VLC of zo downloaden.....
Wat een gedoe Apple, om een eigen DVD in de trein te kunnen kijken.......

Last edited by Coupe (29-10-2013 17:40)

#7 29-10-2013 17:39

Roberta
Uskoke

Hier nog meer informatie en tips.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 29-10-2013 16:39[/merge_posts_bbcode]

Ik gebruik liever ImToo, zie regel hierboven.

#8 29-10-2013 17:53

Peter
Doorknoper

Dit topic gaat naar video-bewerken. Let wel dat er heel goedbedoelde tips zijn, maar dat we hier vanwege legaal en illegaal, niet het achterste van de tong kunnen posten. Hopelijk kun je toch wel met de tips uit de voeten.

Shake your pills before you pick one!wink

#9 29-10-2013 18:46

Roberta
Uskoke

Coupe wrote:

Handbrake draait alleen op een 64bitssysteem, blijkbaar niet op het mijne? Ik kan het iig wel downloaden, maar niet draaien....
Was ik te snel...een eerdere versie lijkt het wel te doen, maar dan moet ik ook iets van VLC of zo downloaden.....
Wat een gedoe Apple, om een eigen DVD in de trein te kunnen kijken.......

Voordat ik je verder help, geef 'ns je systeem specificatie's op, en welke Mac je gebruikt? Dat praat wat makkelijker.

#10 29-10-2013 19:12

Coupe
Bugelaar

p1882ipo521gl0lgnlji1udn1ufp3.png
Dit is mijn systeem. Een MacMini. Wat wil je er nog meer van weten? Dan zoek ik daar ff naar in de systeemprofielen.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 29-10-2013 19:12[/merge_posts_bbcode]

weet je wat het is, ik kan die dvd zo rippen als ik wil, heb nog een ander systeem met Ubuntu erop. Daar is het geen probleem mee. Maar ik wil mijn iPod niet meer aan dat systeem hangen, ben bang dat ik dan weer 9 maanden bezig ben om 'm terug te krijgen in de normale Tunes stand. Daarom zoek ik naar en methode om dat op deze MacMini te kunnen doen...

Board footer