Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 18-02-2014 16:52

Anneke
Guest

In Finder de map Voorvertoning legen?

In heb een  iMac OS X 10.9.1
Nu was ik in Finder iets aan het zoeken en zag me daar toch een hoop staan waarvan ik denk dat het naar de prullemand mag, maar gaat dat wel zomaar??
Het valt onder de noemer “Voorvertoning”, daar staan honderden .jpg bestanden, foto’s dus die ik heb bekeken in iPhoto.
Kan ik deze Voorvertoning map nou helemaal in de prullenmand deponeren? Ze staan toch allemaal ook in mijn iPhoto? Of wis ik ze dan ook uit iPhoto?
Dom he, maar ja, ik vind dit forum wel een goede naam voor mijn vragen….Mac Dummies.
En dan heb ik nog een vraag over iPhoto maar dan moet ik eerst m'n vraag goed formuleren, dat komt volgende keer wel.
Gr. Anneke

#2 18-02-2014 18:43

Peter
Doorknoper

Re: In Finder de map Voorvertoning legen?

Hoi Anneke, welkom op ons forum!

Nee, je mag vanuit de finder niks weggooien. Het heeft ook geen zin om daar te gaan zitten koekeloeren of zo, dat brengt je alleen maar in de war. Als je die foto's e.d. weggooit kan iPhoto ze niet meer vinden en staat daar niks meer. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 18-02-2014 23:43

Sypie
24/7 MacGek

Ik zou graag een schermafbeelding zien van waar je die afbeeldingen ziet. Een plaatje zegt meer dan heel veel woorden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 19-02-2014 09:36

Peter
Doorknoper

Het gewoon het oude verhaal dat iemand is geswitcht vanuit het gebruik van windows naar een Mac en eens gaat zoeken waar al die bestanden toch staan. Dan lijkt het op vreemde plaatsen te staan en ook nog eens dubbel, terwijl dat niet zo is. We hebben al tig voorbeelden van die situatie hier beschreven staan. Vandaar dat je beter standaard en al bij voorbaat die nieuwe gebruikers kunt waarschuwen om het hele bestanden-beheer aan OSX over te laten en er niet aan te komen. Het is niks nieuws.

Shake your pills before you pick one!wink

#5 19-02-2014 12:43

Sypie
24/7 MacGek

Klopt. Zelf schat ik in dat het hier gaat om een slimme map, zoals "Alle afbeeldingen" en "Alle Bestanden" die standaard in de Finder ingebakken zitten.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer