Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 20-05-2014 14:51

thomas.martens
Guest

Adresboek.app voor Leopard

weet iemand hoe ik aan de software kan komen voor alleen adresboek. Mijn ouders hebben een oudere mac en ze zijn adresboek kwijt. Weet iemand dan ook of je als je het programma kwijt bent ook je data kwijt bent. Ze zijn hun cd 's kwijt overigens

EDIT: Titel gewijzigd Tiger -> Leopard.

Last edited by thomas.martens (20-05-2014 14:51)

#2 20-05-2014 17:14

Peter
Doorknoper

Re: Adresboek.app voor Leopard

Hem je al in de programmamap in je Finder gekeken? Met wat geluk hebben ze alleen de alias van het Dock per abuis eruit gesleept. Als daar je originele nog staat kun je hem gewoon weer in het Dock slepen om een nieuwe alias te plaatsen. Lijkt me niet logisch dat ze vanuit de programma-map aan het verwijderen zijn geweest. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#3 20-05-2014 20:18

Roberta
Uskoke

Ik weet misschien een manier, maar ik beloof niets:

1) Welk systeem gebruikt de computer van je ouders (dat praat wat makkelijker).

2) Als het goed is staan van de oudere systemen op de site van Apple disk images. Deze zijn gratis beschikbaar, en zijn bedoeld om oudere computers aan het werk te houden. In principe is het dus geen ramp als je ouders de CD's kwijt zijn.

3) Ik zou er bijna een mantra van willen maken: MAAK EEN BACKUP VAN JE GEGEVENS. De gegevens die je ingeeft in je adresboek zijn te back-up'en als een .abbu (Apple back-up file van je adresboek) of .vcf (standaard file om adresgegevens uit te wisselen tussen mobiele telefoons) file.

#4 20-05-2014 20:20

Roberta
Uskoke

Peter wrote:

Hem je al in de programmamap in je Finder gekeken? Met wat geluk hebben ze alleen de alias van het Dock per abuis eruit gesleept. Als daar je originele nog staat kun je hem gewoon weer in het Dock slepen om een nieuwe alias te plaatsen. Lijkt me niet logisch dat ze vanuit de programma-map aan het verwijderen zijn geweest. wink

Aanvullend op het commentaar van Peter: gebruik de zoekfunctie en zoek naar "Adres".

#5 20-05-2014 20:54

Peter
Doorknoper

Even in m'n geheugen duiken.....

Tiger was 10.4
Leopard was 10.5
Snow Leopard was/is 10.6
Lion was/is 10.7
Mountain Lion was/is 10.8
Mavericks is 10.9

#6 20-05-2014 22:45

Sypie
24/7 MacGek

Adresboek apart installeren?

Download en installeer een oude versie van Pacifist via deze link: http://www.charlessoft.com/pacifist_olderversions.html
Doe de CD/DVD van Tiger in de drive en mount deze. Start Pacifist op en zoek op Addressbook of Adresboek. Installeer deze en je bent klaar. Zo heb je een originele versie van je eigen installatie CD/DVD.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 20-05-2014 23:16

Peter
Doorknoper

Uhm.     Die dvd cd hebben ze niet meer. Ik geloof niet dat dit programma echt weg is.

#8 22-05-2014 11:25

thomas.martens
Guest

alvast dank voor de reacties. Ik denk niet dat ik mijn ouders nog kan leren om te gaan met een back-up (83 jaar) maar zal wel nog vragen welke versie zij nu precies hebben.

#9 22-05-2014 18:56

Sypie
24/7 MacGek

Ik download Tiger even en ga proberen om Adresboek er uit te halen. Daarna maak ik die beschikbaar voor je en heb je de boel weer opgelost.

(Het leuke van een Synology NAS in combinatie met een Safari extensie is dat ik vanaf school een torrent op de NAS kan laten downloaden via mijn eigen thuisverbinding...)

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#10 22-05-2014 19:14

Peter
Doorknoper

Dat zullen ze op school vast geweldig vinden.......

Board footer