Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 09-06-2014 17:43

Peter
Doorknoper

Re: Tekortkoming Apple Airport Extreme

Coupe wrote:

Ik ben met Sypie: de Ziggorouter is ingericht om één deel van de wifibandbreedte als 'openbaar' deel aan andere klanten dan TS te verdelen die toevallig langskomen: die surfen dan met hun unieke IPadres via de wifiband van TS. Het andere deel (zeg 50%) is voor TS. Zet je nu de router van UPC in bridgemode dan vervalt de routerfunctie en wordt het alleen een accesspoint(AP). De AE neemt de lijn op op het AP en creëert een eigen wifinetwerk, voor TS en zijn eigen wifiapparatuur. Ziggo kan met dit AP niets meer want de versleuteling vindt plaats tussen de wifiapparatuur  en de AE. De data gaat vanaf de AE rechtstreeks door de bridge als electronisch signaal. Zolang TS zijn wachtwoord voor wifi niet bekendmaakt kan niemand eenvoudig zijn netwerk binnenkomen. Hij zou zelfs kunnen kiezen om het netwerk van de AE onzichtbaar te maken... Toch?

Jullie lezen blijkbaar niet. Als je dat doet blijf je nog steeds op de ca 50% bandbreedte hangen en dat was de allereerste melding/vraag van de TS.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 09-06-2014 19:01

Sypie
24/7 MacGek

Nee, de vraag was juist hoe het probleem op te lossen met het uitdelen van IP-adressen.

De vraag over de snelheid is niet gesteld in dit topic. (misschien in een vorig topic...) In dit topic wordt alleen gesproken over het uitdelen van IP-adressen en dat dit niet goed werkt. Hiervoor moet je de DHCP-server uitzetten, en dus het modem in bridge zetten (waardoor het modem ook niet meer als router functioneert).

Ik denk dat we het over hetzelfde hebben maar het beestje anders noemen.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 09-06-2014 19:37

Peter
Doorknoper

Dat klopt Syp. Maar het is dezelfde TS……… Als je dit oplost vervalt hij weer in zijn vorige probleem.

#14 09-06-2014 21:23

Coupe
Bugelaar

Peter wrote:

k heb al eerder gepost dat je het Ziggo modem/router helemaal niet als routeer moet gebruiken……..

Klopt Peter, heb je gezegd en ben ik met je eens. Maar....ik vermoed dat Ziggo, nét als UPC deze modem/router als standaard modem/router ingesteld plaatst. Juist om eenvoudig de wififunctie voor externen te kunnen gebruiken. Bij veel klachten over de snelheid krijg je na veelvuldig telefonisch helpdeskcontact van een 2e lijns medewerker de suggestie geopperd dat 'het modem ook als bridge ingesteld kan worden, maar dat moet u zelf doen'. Daarmee leggen ze de problematiek weer terug bij de (onwetende) klant....
Zolang de internettoegang in heel veel (kleinere) steden en dorpen nog een monopolistisch verhaal blijft zullen de consumenten hier de dupe van blijven. Buiten die dorpen, op het platteland, (waar onze datsja staat) is het helemaal huilen met de pet op. Alles gaat nog over een rudimentaire KPNtelefoonlijn, kabel(tv) bestaat daar niet....
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 09-06-2014 21:23[/merge_posts_bbcode]

Daarbij, maar corrigeer me als ik het fout heb: op moment dat je de router/modem van Ziggo in een bridge veranderd vervalt daarvan de wififunctie en kan er niet meer geknepen worden. De wifi functie komt op de AE en is voor de volle 100% beschikbaar voor de klant (TS). De data die door de AE in en uit de bridge gaan zijn niet meer te knijpen omdat het geen wifi van Ziggo is...

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#15 09-06-2014 21:53

Peter
Doorknoper

En vervalt het recht van de TS om ook op andere wifi plaatsen te kunnen surfen.

#16 11-06-2014 22:21

Peter
Doorknoper

Hoe zou het nu gaan met dit netwerkje?

#17 12-06-2014 17:13

Coupe
Bugelaar

Peter wrote:

En vervalt het recht van de TS om ook op andere wifi plaatsen te kunnen surfen.

Lekker belangrijk. Wie wil er surfen op een onbeveiligd netwerk van een of andere ignorante Ziggo gebruiker?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#18 12-06-2014 18:51

Peter
Doorknoper

Lol. Blijkbaar begrijpen meer van een miljoen ziggo klanten dat wel. Je kunt overigens alleen gebruik maken van het landelijk netwerk als je je ziggo inlogcode hebt die aan jou als klant gebonden is. Ik zou daarop ook geen bankzaken doen maar velen gebruiken het om te Skypen en Facetimen om dus mobiele kosten te besparen.

#19 12-06-2014 18:53

Peter
Doorknoper

Overigens zit je niet op een netwerk van een andere klant maar zit je dus op een landelijk netwerk.

#20 14-06-2014 21:50

peterdegroot1968
Guest

Het loopt boven verwachting.
Ik ben er blij mee
Heb het Ziggo hotspotgebeuren uitgeschakeld.
Scheelt weer iets bandbreedte (?)
Skype is in elk geval geen 1 keer meer weggevallen.
Heb de ATV ingesteld op automatisch IP adres toewijzen. Dat was het euvel.
Nu werkt Airplay zelfs op mijn *KUCH*  Samsung Ace.
Mediatheek loopt als een trein.
Kan downloads rechtstreeks op de HDD plaatsen die aan de AE hangt.
Ben een blijde vogel :-)
Iedereen weer bedankt voor de hulp en het meedenken.

[Kleine edit door Sypie: merknamen mogen volledig genoemd worden. Mocht dit niet het geval zijn dan stellen we een filter in voor lelijke woorden wink ]

Last edited by peterdegroot1968 (14-06-2014 21:50)

Board footer