Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 08-08-2014 18:06

jaconed67
oud en stout

iMac trubbles

HELP HELP

mijn iMac doet het opeens niet meer hij stopte er ineens mee
Het duur vreselijk lang na opstarten voordat ik het appeltje zie verschijnen
dan nog langer voordat ik het laattekentje zie draaien
dan krijg ik een zwart vierkant schermpje en een hele rij gegevens waar ik niets van begrijp
Opstarten van de installer dvd geeft het zelfde na een kwartier met de C ingedrukt wachten
ook command option p r werkt ook niet

Kan iemand mij helpen ??

Last edited by jaconed67 (08-08-2014 18:07)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#2 08-08-2014 19:13

Peter
Doorknoper

Re: iMac trubbles

Ik vrees dat de geest uit de fles is Jaco.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 08-08-2014 19:46

jaconed67
oud en stout

Weet jij wat er dan defect is ??

een geheugentje ????  de HDD is ok

en

het batterijhuisje is van het bord afgebroken   (was al gebroken maar geplakt en dat heeft niet gehouden)  ) zijn die dingetjes los te koop ?    waar  ??  soldeer ik er een nieuwe in
Ik denk dat hij het dan wel weer doet  hopelijk.

Als iemand nog iets weet  ??   (sypie ???)  graag

Last edited by jaconed67 (08-08-2014 22:17)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#4 08-08-2014 23:05

Peter
Doorknoper

Als er hardware kapot is kun je dat niet via internet repareren.

#5 09-08-2014 10:01

jaconed67
oud en stout

Dat begrijp ik ook wel  maar ik denk dat het toch wat eenvoudiger is  Ik pruts vandaag nog wel ff verder
opgeven kan altijd nog

#6 11-08-2014 13:32

Sypie
24/7 MacGek

Kun je eens een foto plaatsen van het scherm wat je krijgt? Of een filmpje van de opstartprocedure? Hieruit is vaak wel te herleiden wat er gaande is.

Als tijdens of na het opstarten een Kernel Panic verschijnt dan is het hardware die niet goed meer is, dit kan allerlei oorzaken hebben, van omgevallen bitjes op de harde schijf tot niet goed aangedrukte geheugenbankjes.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 11-08-2014 16:26

jaconed67
oud en stout

Het was een kernel panic wat er verscheen   Ik denk een geheugenbankje  maar ik heb ook een probleempje met het batrterijhuisje de plus is van het bord los en ik kan niet ontdekken waar die connectie naar toe gaat om het met een
draadje aan te sluiten.  Of ik zonder batterijtje kan weet ik niet. Ik heb hem helemaal uitelkaar gehaald
Ik kan natuurlijk het scherm overzetten in die iMac met strepen maar dan ruil ik een dual 2 core (5.1) in voor een dual core (4.1)
dus ik probeer eerst nog of ik het goed krijg
Niet dat ik veerl tijd krijg want de vrouw heeft opeens allerlij klusjes  die gisteren afmoeten.
Dat komt door het gekijk naar die stomme programma's zoals mijn man is een klusser  of het bouwen van een droomhuis in
engeland of australie  allemaal tonnen duur  Ze is  zo ontevreden  Komt denk ik door de heimwee naar de achterhoek Ze heeft hier in rotterdam nooit echt kunnen aarden.

#8 11-08-2014 16:43

Peter
Doorknoper

Daar zijn nou de treinen voor Jaco!

#9 11-08-2014 20:35

Sypie
24/7 MacGek

@Jaco: Ik heb je al vaker gezegd: De schermen zijn niet over te zetten... Het type scherm (met strepen) wat in die iMac zit is een ander type, waarbij een andere aansturing/aansluiting is gemaakt.

De enige manier om dat te omzeilen is via een printje waarvan ik je al eerder een link heb gegeven.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#10 12-08-2014 12:09

jaconed67
oud en stout

Ja Sypie aangezien beide schermen de zelfde nrs hebben (alle LM171wo2 tl b2) dacht ik misschien kan dat  maar
ik ga het dan ook allemaal niet proberen  een hoop werk voor niets dus
Ik ga strakjes proberen dat battery huisje weer goed te krijgen misschien dat
het me lukt om het aan de praat te krijgen.
Het is een lastig prutserijtje en maar het houdt me van de straat

Ovedrigens hoe was je vakantie  je was geloof ik heel verweg ??

Last edited by jaconed67 (12-08-2014 12:13)

Board footer