Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 24-08-2014 09:51

peterp0st
The Postman

Ik heb geen bevoegdheden

Ik wil de map 'music' in de iTunes bib. comprimeren. De bib staat op een externe schijf (vanwege ruimte gebrek op de Mac.)Ik krijg dus de mededeling dat ik geen bevoegdheden heb,hoe kan ik die krijgen?
p1903fv3ii1o0f130g1va35o1mvc3.png

#2 24-08-2014 12:04

Roberta
Uskoke

Re: Ik heb geen bevoegdheden

Met Apple "i" file informatie of map informatie aanvragen en je bevoegdheden wijzigen.

Het slimste neem je de map met alle inhoud die je wilt comprimeren. Ga eerst naar het slotje rechtsonder en klik deze aan. Geef de gevraagde wachtwoorden op. Daarna alle bevoegdheden wijzigen in "Lezen en schrijven" en linksonder bij het tandwieltje aangeven dat je dit wil doen voor alle ingesloten onderdelen.

Schermafbeelding_2014_08_24_om_11_59_11.png

#3 24-08-2014 12:16

peterp0st
The Postman

Een digitale knuffel van deze kant.Het is gelukt,en wéér bedankt!

#4 24-08-2014 12:18

Roberta
Uskoke

Pas op: ik ga blozen ;-)

#5 24-08-2014 12:23

Peter
Doorknoper

Sommige mensen hebben echt grappige ideeën. Je map met iTunes muziek comprimeren ofwel inpakken als een "zip"-file. Denk je dat iTunes dan nog steeds je muziek zal afspelen? Ik ben overigens ook benieuwd of er in iTunes dan nog steeds de aliassen verschijnen. (Bib-info)

Shake your pills before you pick one!wink

#6 24-08-2014 13:07

peterp0st
The Postman

Roberta wrote:

Pas op: ik ga blozen ;-)

Ach rood past goed bij je.Ik heb net het zip mapje op <deze> stick gezet en zo heb ik dus een back-up van m'n muziek in m'n portemonnee zitten
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 24-08-2014 11:26[/merge_posts_bbcode]

Peter wrote:

Sommige mensen hebben echt grappige ideeën. Je map met iTunes muziek comprimeren ofwel inpakken als een "zip"-file. Denk je dat iTunes dan nog steeds je muziek zal afspelen? Ik ben overigens ook benieuwd of er in iTunes dan nog steeds de aliassen verschijnen. (Bib-info)

Nee,dat was ook niet de bedoeling.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 24-08-2014 12:07[/merge_posts_bbcode]

Heb ik dan toch te vroeg gejuicht?Alle mappen van de iTunes bib. kan ik comprimeren behalve die music-map ik heb dat nummer met die titel weggehaald maar krijg toch die mededeling.

Last edited by peterp0st (24-08-2014 12:27)

#7 24-08-2014 19:12

Roberta
Uskoke

Ben je soms gelinkt met iCloud ?

#8 24-08-2014 20:54

Peter
Doorknoper

Roberta wrote:

Ik denk dat dat er niks mee te maken heeft. Je kunt een jpeg evenmin comprimeren als een mp3. Die zijn namelijk al gecomprimeerd.

#9 25-08-2014 05:32

peterp0st
The Postman

Roberta wrote:

Volgens mij niet,ik zie ook nergens bij iCloud een optie om gegevens van iTune op te slaan.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 25-08-2014 04:32[/merge_posts_bbcode]

Peter wrote:
Roberta wrote:

Ik denk dat dat er niks mee te maken heeft. Je kunt een jpeg evenmin comprimeren als een mp3. Die zijn namelijk al gecomprimeerd.

Zou het kunnen dat de 'music' map domweg niet te comprimeren is omdat er ook jpeg bij zit?

#10 25-08-2014 09:09

Peter
Doorknoper

Ja. omdat er gecomprimeerde muziekfiles in zitten......

Board footer