Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 01-09-2014 21:27

Peter
Doorknoper

Magic Mouse

Zijn er hier die deze gebruiken en wat is je ervaring? Ben je tevreden of is het niks?

Shake your pills before you pick one!wink

#2 02-09-2014 09:20

Roberta
Uskoke

Re: Magic Mouse

Ja, deze had ik op mijn werk in Amsterdam. En als ik het geld had nam ik 'm thuis ook.

Je kan met deze muis niet alleen "klikken" maar ook navigeren. Het voorste deel van de muis is een touchpad. Dit touchpad heeft dezelfde functie als het kleine balletje op de voorgaande serie muizen van Apple. In tegenstelling tot het kleine balletje heeft het touchpad van de Magic Mouse geen last van vervuiling en blijft altijd werken. Ik zou voor gebruik van de muis eerst de gebruiksaanwijzing lezen, want er zitten nog veel meer handigheidjes op.

De Magic Mouse werkt draadloos op twee AA batterijen. Het handigste is om 4 oplaadbare AA batterijen te kopen en er twee in de Magic Mouse te plaatsen en twee in de oplader. Tegen de tijd dat de batterijen in de Magic Mouse leeg zijn verwissel je deze met de oplader enz. Het is wel even wennen omdat de twee AA batterijen de Magic Mouse zwaarder maakt dan je voorheen van een muis gewend ben.

#3 02-09-2014 09:55

Peter
Doorknoper

Dus scrollen met 2 vingers op de muis e.d. zodat je de muis zelf niet meer hoeft te verplaatsen. Dat is lekker handig.

#4 02-09-2014 13:34

Paul Sondervan
Import Hagenees

Apple - Magic Mouse
Als je naar beneden scrollt, dan zie daar een aantal afbeeldingen met mogelijkheden.
Verder is er een video beschikbaar, boven aan de pagina onder de grote foto.

Ik gebruik zelf intussen een Magic Trackpad.
Daarvoor had ik de Magic Mouse en daar was ik ook erg tevreden over.

Last edited by Paul Sondervan (02-09-2014 13:37)

#5 02-09-2014 16:49

Justhan
Wichelvrouwtje

Ook hier alleen maar positieve ervaringen met de MM. Hier hebben we Eneloop-batterijen in de MM zitten en deze zijn ook heel snel opgeladen in de snellader, dus hier gewoon twee batterijen. Wanneer je alle mogelijkheden kent, wil je niet meer zonder.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#6 02-11-2015 19:58

Peter
Doorknoper

Ik gebruik nog steeds de Mighty Mouse en niet de Magic Mouse. Wel regelmatig "rollen" om van stof te ontdoen, maar hij werkt nog prima.

Board footer