Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 18-09-2014 19:50

Coupe
Bugelaar

Conflict iTunes (10.6.8) met IOS 8 muziek inbrengen.

Gisteren de update naar iOS 8 gedaan, op aanraden van Peter, en iTunes loopt helemaal stuk op de synchronisatie. Geen synchroniseerknop beschikbaar, de iPad springt steeds van Muziek naar een zwart scherm/homeknop, en ook het typen van dit stukje geeft al problemen...
Gelukkig een kopie op mijn MacMini gezet, maar dat was nog wel onder iOS7.

Iemand een idee voor een oplossing die niet direct een herstellen naar fabrieksinstellingen inhoudt? Want dan moet ik ook al mijn e-mailaccounts, ww en dergelijke instellen...

Last edited by Coupe (18-09-2014 19:54)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 18-09-2014 20:42

Peter
Doorknoper

Re: Conflict iTunes (10.6.8) met IOS 8 muziek inbrengen.

Had je nog wel genoeg vrije ruimte op die iPad om de update te doen??? Je zou er eens een berg muziek af kunnen gooien en dan de update nog eens uitvoeren.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 18-09-2014 22:46

Coupe
Bugelaar

Ruimte zat, ik heb de update aan de kabel gedaan, via de Mac Mini. En desgevraagd geeft de iPad nu aan over de nieuwste software (8) te beschikken...
Inmiddels alle muziek handmatig van de iPad verwijderd, via de swipe/Verwijdermethode. En dus een RSI elleboog wink want 297 nummers handmatig verwijderen zijn een hoop handbewegingen. Zondag pas weer in staat om de iPad aan de Mac te hangen.

#4 19-09-2014 00:36

Peter
Doorknoper

Uh..... Niet eerst met -A alle nummers geselecteerd, zodat je dat met 1 beweging kon doen?

#5 19-09-2014 08:32

Coupe
Bugelaar

Grapjas... Nee, dat werkt niet op een iPad. Daar selecteer je het te wissen nummer in je Muziekapp door er van rechts naar links over te swipen, en dan komt rechts in de kantlijn de Verwijderknop tevoorschijn. Daarop drukken en voila....
Natuurlijk heb ik het ook via Instellingen-Algemeen-Gebruik- Muziek en daarop swipen geprobeerd, maar daar liep de iPad ook iedere keer vast. Wat ik uit de Algemene info begreep, dat ik na de update naar 8 nog 336 Mb vrij had op mijn iPad van 16 Gb. Waar het allemaal aan op gaat is echt een mirakel.....
Verwijderen met iTunes werkte niet, vandaar dat ik het handmatig op de iPad moest doen...

Last edited by Coupe (19-09-2014 08:38)

#6 19-09-2014 10:09

Peter
Doorknoper

Daar ga je dus....... Je moet er altijd voor zorgen dat je minimaal 10 - 15% vrije ruimte hebt op je schijf voor een update. In het proces worden er allerlei "pakjes" op een andere plek gezet en verschoven. Dat heeft ruimte nodig.

#7 19-09-2014 11:26

Coupe
Bugelaar

Ergo: mijn volgende iPad moet iig 32 Gb zijn, want ik ben een grootgebruiker. Minder muziek op de iPad is geen optie, want dan voel ik me naakt. Ik gebruik 'm namelijk ook om 'm aan de autoradio te koppelen en dan speel ik mijn iPad muziek via de stereo. De meuk die tegenwoordig via de ether gedraaid wordt is verschrikkelijk, daarenboven het geklets van die zelfingenomen discjockeys....
Dus wss een goede zet om dan toch mijn hele iPad maar eens op de kop te zetten: terug naar fabrieksinstellingen... Of een nieuwe vragen voor mijn verjaardag, die is binnenkort!

#8 19-09-2014 11:27

Roberta
Uskoke

Gewoon gelijk een 64 Gb nemen.....

#9 19-09-2014 11:46

Peter
Doorknoper

Dat is precies dezelfde reden waarom ik ook een hekel aan de radio heb gekregen. Ik heb overigens nog niet naar "Beats" geluisterd.

#10 20-09-2014 12:54

Coupe
Bugelaar

Tsja... De eerste minder positieve berichten over iOS8 icm een iPad 2 worden inmiddels op internet gepubliceerd. Ben ik toch ff iets te vlot geweest met mijn update. Ik was er al bang voor toen ik bij de update naar 7 las dat de iPad 1 niet meer meedeed met de update naar 7.
Ik wacht nog ff af of er in nieuwe updates van 8 verbeteringen zitten voor de 'oudere' iPads 2, maar ik ben er bang voor dat mijn iPadje langzamerhand ook uitgefaseerd raakt...

Board footer