Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 16-10-2014 10:20

Sypie
24/7 MacGek

Vanavond: iPads, iMacs en iPods?

p194c0k5bvpckvrl52o1jhtokq3.png

Het is al weer té lang geleden dat Apple nieuwe iPads heeft gepresenteerd. Feitelijk verkopen ze oud spul. Vanavond krijgen we weer een keynote met daarin de laatste producten die Apple in de winkels gaat leggen.

Vanaf 19.00 uur te volgen via http://www.apple.com/live

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 16-10-2014 12:43

Roberta
Uskoke

Re: Vanavond: iPads, iMacs en iPods?

Hopelijk loopt de streaming beter dan de vorige keynote. En waarom gebruikt Apple de oude regenboogkleuren voor de aankondiging van hun keynote? Dat past niet in de huidige huisstijl.

#3 16-10-2014 19:20

Peter
Doorknoper

Perfecte verbinding dit keer. Mooie presenttatie via Apple TV

Shake your pills before you pick one!wink

#4 16-10-2014 19:23

Peter
Doorknoper

Ik ben niet zo van de software maar meer van de upgraded hardware.....  Er zal wel een iMac 21" met Retina komen.

#5 16-10-2014 19:44

Peter
Doorknoper

IPad Air 2 superdun. 5.2 mm dun.

#6 16-10-2014 20:17

Sypie
24/7 MacGek

iMac 27" met Retina 5K display... 7 keer zoveel pixels als op een Full HD scherm.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 16-10-2014 20:17[/merge_posts_bbcode]

De nieuwe Mac mini $100 goedkoper ook nog! Man, dan heb je toch een beest van een machientje achter je scherm geplakt? (hij hoeft niet in zicht te staan ;-))

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 16-10-2014 22:38

Peter
Doorknoper

Ja maar wel een groot verschil in dat model met een 1.4GHz t.o.v. de middelste voor 699 met een 2.7GHz processor en een 1 TB schijf en 8GB geheugen en een veel betere grafische kaart. Dan heb je idd echt wel een beest. Ik ga hem morgen bestellen. wink

Het voordeel van een Mini is dat je hem gewoon in een kluis kunt opbergen.

#8 20-10-2014 23:22

Peter
Doorknoper

Apple heeft het afgelopen kwartaal een netto winst gemaakt van 8,5 miljard USD. Ik vind dat prima want in de praktijk blijkt Apple tevens het meest innovatieve bedrijf ter wereld te zijn. Daarbij presteren ze het ook nog eens om een zo compleet mogelijke serie producten te verkopen, die naadloos samenwerken en het leven veraangenamen van meer dan 500 miljoen klanten. Door de verkoop van de iPhone 6 zal dit aantal (met name door Chinezen) snel fors stijgen naar 750 miljoen klanten. En door de goede infrastructuur en het gebruiksgemak en de vele nevendiensten, zullen er ook steeds meer klanten zijn die ook een Mac aanschaffen. In het afgelopen kwartaal is het aantal verkochte Mac's maar liefst met 25% gestegen t.o.v. het vorige kwartaal. Zoals verwacht en eerder aangegeven, zijn er wel minder iPad's verkocht (18%), maar ik denk dat dit in het laatste kwartaal van dit jaar zal worden gerepareerd. Aan de andere kant kan de iPhone 6 Plus een sterke motivatie zijn om die te kiezen i.p.v. een iPad.

Met de update van iOS 8.1 is in de VS ook Appe Pay actief geworden. Daar kunnen ze b.v. al bij McDonalds zo betalen en maar liefst 500 banken hebben het systeem al geadopteerd. Ik hoop dat deze mogelijk ook snel naar Europa zal komen.

#9 23-10-2014 13:23

Picasso
Guest

Sypie wrote:

p194c0k5bvpckvrl52o1jhtokq3.png

Het is al weer té lang geleden dat Apple nieuwe iPads heeft gepresenteerd. Feitelijk verkopen ze oud spul. Vanavond krijgen we weer een keynote met daarin de laatste producten die Apple in de winkels gaat leggen.

Vanaf 19.00 uur te volgen via http://www.apple.com/live

Ik zag helaas pas gisteren dat de uitzending ook live via de Apple-TV en de TV te volgen was. Apple heeft nu een app geplaatst op het beginscherm van de Apple-TV.

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

#10 28-10-2014 22:02

Peter
Doorknoper

De aandelenkoers van Apple blijft maar stijgen en stijgen. De introductie van Apple Pay is misschien wel de beste zakelijke zet geweest die Apple ooit heeft gedaan. Ondertussen blijkt dat grote bedrijven in de VS zoals Target en Walmart e.d. ook al een jaar aan een eigen betalingssysteem werken, dat ze verwachten in de loop van 2015 in te kunnen voeren. Daarom weigeren ze nu ook Apple Pay te gaan gebruiken. Hun betalingssysteem werkt echter met QR-codes en is zodanig ingericht dat er allerlei gevoelige persoonlijke informatie door die bedrijven kan worden verzameld. Dat gaat zelfs door tot in de medische dossiers van klanten. Ik denk dat die bedrijven binnen korte tijd gaan zwichten voor Apple Pay, want consumenten zijn ook niet gek. Daarnaast vraag ik me af waarom er in de VS geen wet wordt gehanteerd die dit soort praktijken verbiedt. In Europa heeft dit soort van gegevens-verzameling geen schijn van kans.

Nu de aandelenkoers van AAPL zo in de lift is hoor of zie je geen gejubel bij nu.nl, die zo triomfantelijk konden vermelden dat Apple zomaar 15 miljard "armer" was geworden, toen er die valse melding over iCloud was geweest. Sindsdien is AAPL dus zomaar even weer 35 miljard meer waard geworden.....

Board footer