Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 29-11-2014 15:46

Coupe
Bugelaar

Wireless Bridge werkt niet meer

Op aanraden van Peter een nieuw topic:
Na aanschaf van mijn 2e hands Mac Mini merkte ik dat de daarin gebouwde draadloze kaart niet echt vlot is: gemiddelde snelheid rond de 6-8 Mbps down en rond de 4 upload. Als je een Wifirouter hebt die 35-50 aanbiedt wil je dus meer.
Ik had nog een oude Linksys WRT54GL staan, die ik met Tomato-software heb omgezet naar een Wireless Bridge. Die bedraad aan de MacMini gehangen, effect was dat de Mini dacht dat 'ie bedraad internet had en de Snelheid lag daarme tussen de 25-30 Mbps.
Helaas constateerde ik gisteravond dat ik geen 'bedraad' netwerk meer had op de Mac. In de browser de router weer opgezocht en ik zag dat de originele software er weer op staat.

Ik wil de router dus weer tweaken met Tomatosoftware dat ik inmiddels weer gedownload heb, ik hou jullie op de hoogte!

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#2 29-11-2014 16:22

Peter
Doorknoper

Re: Wireless Bridge werkt niet meer

Dank voor dit interessante topic. Ik heb echter het idee dat de verlaagde bandbreedte helemaal niks met die Mini te maken heeft.Als het wifi-gedeelte niet hoger komt dat een 801.11b/g-level, kun je twerken wat je wil, maar je kunt daar geen "n" van maken. Over een dergelijk netwerk kun je ook niks fatsoenlijk streamen naar AppleTV of iets dergelijks. Bespaar je de moeite en wacht nog even tot begin volgend jaar de nieuwste Airports uitkomen. Koop er dan een en dan ben je meteen voorbereid op de toekomst. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#3 29-11-2014 19:30

Coupe
Bugelaar

De WRT54GL is inmiddels weer van Tomato software voorzien, die vervangt de firmware van Linksys. Maar nog geen internet via deze wireless ethernet bridge. Waarom? Dat moet ik nog verder uitzoeken. De draadloze verbinding werkt wel weer, dus gebruik ik die voorlopig nog maar ff. En eigenlijk hoop ik op een beetje redelijk geprijsde 2e hands Mac Mini met een i5 processor. Weet iemand overigens of een Mac Mini Server een beetje een behoorlijk grafische kaart heeft om de films in HD te kunnen afspelen?

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#4 29-11-2014 20:12

Peter
Doorknoper

Heeft niet zoveel met de grafische te maken want dat doet hij met 2 vingers in de neus. wink Maar een 2e hands Mini, heb ik ook al eens naar gekeken. Nu de Macjes ook populairder worden lijkt het wel of de prijzen van 2e hands Macjes nog een graadje zijn gestegen. Ik heb gevallen gezien van gebruikers die elk jaar een nieuwe kopen en de "oude" dan voor 100 euro minder aanbieden. En ondanks dat je daar niet zoveel mee opschiet, worden ze nog verkocht ook. Maar voor 100 euro verschil koop ik dan maar een nieuwe en schrijf ik hem maar meteen zakelijk weg.De Mini's vanaf het type eind 2012 en (voorlaatste) hebben een I5 en I7 processor. Mijn nieuwe Mini heeft ook een I5, maar wel een nieuwere grafische (IRIS) van Intel. Ik ben bang dat je alleen voor de hoofdprijs aan de bak komt om een (eind 2012) Mini te pakken te krijgen.

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer