Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 07-03-2015 12:01

Sypie
24/7 MacGek

Microsoft Office 2016 Preview

Sommige mensen hebben een enorme aversie tegen alles waar Microsoft op of onder staat. Toch maken ze in deze dagen ook prima spullen. Denk bijvoorbeeld maar aan een fatsoenlijk office-pakket, daar waar Apple met hun Pages, Numbers en Keynote nog niet eens in de buurt van de schaduw komt.

Omdat Microsoft een previewversie beschikbaar heeft gesteld én omdat ik zelf ontzettend veel Word gebruik, vond ik het wel interessant om deze versie eens te bekijken. Er schijnt vooral qua stijging van het programma een en ander flink veranderd te zijn. Daarnaast is natuurlijk ook een nauwe integratie met OneDrive gemaakt zodat mensen hun documenten in de cloud kunnen zetten.

Om je een indruk te geven van hoe Office 2016 Preview in z'n werk gaat heb ik in ieder geval van de installatie even een aantal afbeeldingen gemaakt. Wanneer het programma geheel geïnstalleerd is zal ik het eens dieper bekijken. Misschien werkt het wel helemaal vlekkeloos... Verrassend.

Dit doorklik-riedeltje kennen we allemaal wel denk ik. Ergens na de 2e of 3e "Ga door" moet je je wachtwoord intikken, die afbeelding heb ik voor het gemak maar even weggelaten.
p19fpqrkbg6j8fvf1tcgv2s1aq63.png

Natuurlijk lezen we de hele EULA even door... (End User License Agreement)
p19fpqrkbi136kbile571q9oaoq4.png

Uiteraard ga ik daar mee akkoord. Wanneer bedrijven het zo moeilijk maken om een EULA te lezen is dat de snelste manier.
p19fpqrkbi1be216vh1uc01oe543g5.png

Natuurlijk nog even kiezen voor wie je dit allemaal wilt installeren op je Mac. Wanneer je maar één gebruiker op je Mac hebt kan het zijn dat dit scherm niet getoond wordt. Mazzelaar.
p19fpqrkbjhat6gsm9u172qtmh6.png

Daar gaat mijn ruimte.
p19fpqrkbjreksr7cmn32c7ti7.png

p19fpqrkbjpstmcu1v49de215e88.png

Ja, de installatie duurt lang. Het kost ook 5,62GB om de boel te installeren.
p19fpqrkbl5j6aa4r0h17bi1tbk9.png

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 10-07-2016 20:58

storko
BelBusBengel

Re: Microsoft Office 2016 Preview

Inmiddels het pakket aangeschaft en dan met name vanwege Excel. Alles draait als een tierelier. Meer dan tevreden...

C'est des hommes et d'eux seulement qu'il faut avoir peur, toujours.

#3 10-07-2016 21:04

Sypie
24/7 MacGek

Ik ben er ook nog steeds erg blij mee.

Mocht je bij een bedrijf werken waar men Office 365 gebruikt dan heb je vaak ook nog de mogelijkheid om Office privé te installeren.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 11-07-2016 00:19

Roberta
Uskoke

Leuk, dit keer zijn wij aan de beurt. Ik heb begrepen dat Microsoft om en om de nieuwste versie voor Windows, en dan voor Mac introduceert. Ik heb het Office pakket aangeschaft omdat je er helaas niet aan onderuit komt als je met de overheid te maken krijgt. Ik kan er helaas bar slecht mee overweg, omdat ik niet met tekstverwerkers opgegroeid ben. Als voor heen DTP'ster ben ik gewend om een layout te maken, en daarna de tekst op te maken. Dat is een volslagen andere werkwijze dan een tekstverwerker.

Board footer