Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 01-06-2015 20:46

Maya46
Vliegnimf

iPad stuk?

De iPad van Peter (echtgenoot) staat plotseling op zwart, wil niet meer laden. Niets mee gebeurt, gisteravond nog normaal gebruikt ....is ongeveer 2 tot 3 jaar oud.
Wat kan er aan de hand zijn. Wie heeft raad of advies?

Chi pecora si fa, il lupo mangia ...........

#2 01-06-2015 23:11

Peter
Doorknoper

Re: iPad stuk?

Dat is heel vervelend. Heb je hem al aan een Mac gehangen met iTunes geopend?

Shake your pills before you pick one!wink

#3 02-06-2015 08:51

Maya46
Vliegnimf

Gaan we proberen...bedankt.

#4 02-06-2015 10:45

Maya46
Vliegnimf

Goedemorgen Peter,

Mijn Ipad mini doet niets meer, batterij was 85% en dag er op niets meer.
Laden op 220 werkt niet en va usb aan de mac hangen werkt ook niet.
Ik heb een sterk vermoeden dat de accu overleden is en dat het laad circuit en het accu circuit gecombineerd zijn.
Ofwel hij krijgt op geen enkele manier voeding meer.(iemand hier ervaring mee?)
Op internet wordt dit Ipad mini accu levensduur probleem uitgebreid beschreven, de accu's zijn eigenlijk te klein en worden dus zwaar belast.
Levensduur is daardoor 2 tot 3 jaar, ik ben even aan het kijken of de accu wisselen zelf te doen is en dat lijkt voor mij wel haalbaar met wat special tools.
Iemand anders nog een suggestie voor ik ga slopen?
Mvg,
Peter Hart (van Maya)
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 02-06-2015 10:45[/merge_posts_bbcode]

Goedemorgen wederom,

Laatste nieuws: nog even doorgegoogled en taa.....taaa een harde reset was dus de oplossing niks accu niks slopen.
Weer wat bij geleerd, mischien heb ik meer verstand van verzekeringen (ook niet dus)
Helemaal op het verkeerde been dus, dat gebeurde mij met die vliegtuigen en helicopters ook nog wel eens.
Het lijkt dus op een freeze van de Ipad, oorzaak onbekend had ik nog niet eerder gehad.
Mocht de accu het een dezer dagen toch begeven dan ben ik er klaar voor, ik loop al met een schroevendraaier tussen mijn tanden -:)
Peter.

#5 02-06-2015 17:52

Peter
Doorknoper

Ik vermoedde al zoiets. Maar toch vreemd dat je niks zag als je hem aan een Mac hing met iTunes geopend. Dan wordt die iPad n.l. gedwongen te mounten i.p.v. alleen op te laden. Vandaar ook mijn vraag.

Shake your pills before you pick one!wink

#6 12-01-2017 12:18

Picasso
Guest

Ik heb nu wel eens dat de iPad versie 3 wat hapert met Wf (Wordfeud); na een reset is het euvel hersteld. Het apparaat is nu 3 jaar oud, zou een nieuwe accu helpen? Ik heb eerder het vermoeden, dat, omdat iOS 10 niet werkt met deze versie, de "boosdoener" is

iMac (Retina 4K, 21.5-inch, Late 2015), processor 3,1 GHz Intel Core i5,
geheugen  8 GB 1867 MHz DDR3,
video Intel Iris Pro Graphics 6200 1536 MB

Board footer