Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 09-09-2015 21:05

Roberta
Uskoke

Re: 9 Sep. 2015 weer een presentatie.

Ik heb het ook druk wink.

#12 09-09-2015 23:27

Sypie
24/7 MacGek

Ik was ook druk met kijken...

In het kort:

iPad Pro: grote iPad mét een pencil (oftewel: stylus). Hier is een iPad Smart cover met toetsenbord bij te verkrijgen zodat je sneller kunt tikken. Door middel van de spilt-screen functie in iOS 9, die volgende week komt, is er heel handig op dit apparaat te werken. Uiteraard zit er een nog snellere processor in.

iPad mini 3: deze heeft nu de ingewanden van de iPad Air 2 gekregen. Iets sneller geworden dus.

Apple TV: Deze is inmiddels voorzien van tvOS in plaats van iOS. Met ondersteuning voor Siri via de bluetooth afstandsbediening die ook meteen een trackpad heeft. De AB is ook te gebruiker als gamecontroller voor spellen die te spelen zijn op de Apple TV. Prijzen vanaf €149.

iPhone 6s en 6s Plus: sneller, nog sneller. Nu ook met 3D Touch. Oftewel: door te drukken op je scherm krijgen apps toegevoegde opties. Je kunt er sneller mee werken. De home-button wordt in iOS 9 minder gebruikt omdat met 3D Touch bijvoorbeeld door openstaande apps kan worden gebladerd en gekozen.

Muziek aan het einde: One Republik.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#13 10-09-2015 10:19

Peter
Doorknoper

Bij nu.nl hebben ze 2 modellen gehad om even te proberen. Maar dat is eigenlijk veel te vroeg want dit is pas het eerste kleine stapje in de 3D richting en die is nog niet 1% met software ondersteund. Ik heb de presentatie nog niet gezien, maar het lijkt me stug als daar niks over het aankomende iOS9 en de 3D mogelijkheden is verteld.

Shake your pills before you pick one!wink

#14 10-09-2015 23:15

Sypie
24/7 MacGek

Ik ben benieuwd of in iOS 9, die volgende week uitkomt, ook een betere ondersteuning is voor de draadloze toetsenborden van Apple zelf. Ik werk nu met mijn oude draadloze BT toetsenbordje, de versie met 3 batterijen er in. Op zich gaat dit prima maar de ondersteuning voor sneltoetsen in iOS is ver te zoeken.

Er is wel meer mogelijk met sneltoetsen maar dan moet je Voice Over aan zetten. Dat is leuk maar dan is het "touchen" van de iPad weer niet lekker, dan moet je overal op dubbeltikken.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 11-09-2015 17:13

Peter
Doorknoper

Er komt al wat meer naar buiten over iOS9 op een iPhone 6S met 3D-technologie in het scherm. Je maakt met dat toestel geen gewone foto meer maar een filmpje, waar d.m.v. licht drukken op het scherm doorheen kunt stappen. Daarbij speelt ook de dieptestelling van het beeld een rol. Er zal veel meer info over dit onderwerp volgen.

#16 14-09-2015 17:14

Peter
Doorknoper

Na de presentatie in het eerste weekend meer dan 10 miljoen bestellingen van iPhone 6S/iPhone 6S Plus. Nog veel meer dan na de presentatie van de iPhone 6 vorig jaar! Tel daar bij op de de verkoopaantallen van Macjes ook nog steeds jaar op jaar blijven stijgen in tegenstelling tot steeds naar dalende verkoopcijfers van PC's. Op ons forum merken we daar weinig van. Het aantal gebruikers blijft klein en zo af en toe registreert zich weer iemand, maar dat zijn voornamelijk lezers. We maken ook nergens reclame en er zijn geen presentaties. Ik denk ook dat we misschien niet jong en flitsend genoeg zijn voor al die nieuwe (mogelijk jonge) iOS-gebruikers.

#17 15-09-2015 10:32

Peter
Doorknoper

De nieuwe Apple TV krijgt een VLC-app waarmee je alle video-bestanden kunt afspelen.

#18 15-09-2015 19:45

Peter
Doorknoper

iPad Pro is geschikt voor Apple Pencil (een stylus) maar de iPad heeft daarvoor wel een speciaal samengesteld beeldscherm gekregen, zoals vandaag uit een patent is gebleken. Het is dus raadzaam om met die AP van andere iPads af te blijven!

Board footer