Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 17-09-2015 08:05

Peter
Doorknoper

iOS9 ervaringen, tips & tricks.

Hier kunnen we onze ervaringen delen. De download was wel iets groter dan op andere sites te lezen was. En iOS9 neemt in mijn "6 plus" wat meer ruimte is, zodat ik wat minder over heb. De firmware-update die er weer in zat, duurde wel opmerkelijk lang.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 17-09-2015 06:27[/merge_posts_bbcode]

Het is belangrijk dat je weer even de instellingen van je toestel nakijkt. Al krijg ik de indruk dat er steeds meer instellingen bijkomen. Ook op de iPhone gebruik ik de N Amerikaanse taal en geen Nederlands. Dat verstaat Siri ook beter. wink

[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 17-09-2015 07:05[/merge_posts_bbcode]

Nog een kleine eerste toevoeging. Als je in je instellingen hebt aangevinkt dat de apps automatisch geüpdatet worden, dan voorkom je dat je ineens met een niet werkende app zit te kijken. Maar als een ontwikkelaar heeft besloten om de app niet verder te ontwikkelen voor nieuwe systemen, dan komt er natuurlijk altijd een moment dat de app niet meer werkt. Die apps worden door Apple wel uit de store verwijderd, maar dan is hij nog niet van je apparaat af natuurlijk.

Shake your pills before you pick one!wink

#2 17-09-2015 14:02

Roberta
Uskoke

Re: iOS9 ervaringen, tips & tricks.

Foto's maakt in iOS 9 de foto's beeldvullend, en dat wil ik niet. Mijn foto's zijn 10x15 cm, en ik raak stukjes van de zijkant kwijt. Heeft foto's in iOS 9 instellingen, zodat ik dat kan wijzigen ?

#3 17-09-2015 18:30

Peter
Doorknoper

Ik zie wel allerlei instellingen staan zoals Time Lapse, vierkant etc. en aangezien ik het nooit heb gebruikt weet ik niet of er meer instellingen bij zijn gekomen. Ik heb nu een testfoto gemaakt om te kijken of er bij mij wat aan een foto is veranderd met standaard foto maken.

#4 17-09-2015 19:11

Peter
Doorknoper

Bij mij is niks veranderd. Maar ik sta natuurlijk automatisch op USA systeem en formaat.

#5 17-09-2015 21:50

Coupe
Bugelaar

Ik merk nu de verschillen al. Ander lettertype op het toetsenbord, maar ook in de teksten op het beeldscherm, wel sneller respons tijdens het typen (daar zat de laatste tijd soms echt een seconde of meer vertraging tussen) en idd 2 weigerende apps. Maar ik heb 'm eigenlijk net gepakt, was vandaag natuurlijk veels te druk op het werk. Vanavond begint mijn 10 daagse vakantie, dus komende dagen misschien wel tijd....

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

#6 17-09-2015 22:59

Peter
Doorknoper

Het volgende kan aan mij liggen en ik kan me vergissen en daarom vraag ik jullie ook goed te luisteren naar je gebruikelijke muziek op je iPhone. Vanavond kon ik onder het werk voor het eerst weer lekker luisteren. (Eergisteren nog op het vorige systeem.) En nu lijkt mijn muziek "opgepoetst" en veel gedetailleerder als eergisteren en daarvoor. Ik heb niks aan de instellingen veranderd, maar ik kan me wel herinneren dat er zo'n anderhalf jaar geleden een patent voorbij is gekomen om "iets" met muziek te doen. Het verbaast me echt helemaal niks als dit nu voor het eerst in iOS9 is toegepast. Ben benieuwd of jullie het ook opmerken.

#7 18-09-2015 00:33

Roberta
Uskoke

Ik denk dat Apple "High Fidelity" in een nieuw jasje heeft gestoken. Het zijn ongeveer de instellingen die ik op mijn stereo aanpaste voor .mp3 file's. Speel voor de aardigheid Vogue van Madonna eens af...

Last edited by Roberta (18-09-2015 00:34)

#8 18-09-2015 02:26

Peter
Doorknoper

Ik hoor echt veel meer details. Ik ben ook benieuwd naar de luisterervaring van Coupe.

#9 18-09-2015 09:04

Roberta
Uskoke

Ja, zo hoor ik in de stilte's van de harpconcerten de geluiden op de achtergrond. Ik weet dat de muziek van Academy of St. martin in the Fields altijd live opgenomen worden.

#10 18-09-2015 10:02

Coupe
Bugelaar

Ik heb iOS9 nog niet op mijn iPhone. Uit veilighidsoverwegingen, want ben op weg naar Frankrijk en wilde de gok niet wagen.
Maar op mijn iPad draait het al wel. Daarmee luisterde ik voorheen ook, dezelfde nummers. Met hoofdtelefoon hoor ik geen duidelijk verschil alhoewel de muziek wel heel mooi gedefinieerd parelend klinkt. Maar voorheen had ik eigenlijk ook geen klachten over de kwaliteit, een goede hoofdtelefoon doet wonderen.
Wel klinkt het geluid door het kleine iPad-speakertje meer 'spatial' alsof er net iets meer stereo in zit. Dat viel me vanochtend op, nog voordat ik je bericht gelezen had toen ik in bed een akoestische opname luisterde van David Gilmore, Wish You Were Here. Ik dacht toen dat het aan een hele goede registratie tijdens het concert moest liggen.
Ik denk dat er aan de instellingen van de ingebouwde qualizer, én aan de aansturing van het spatial effect gesleuteld is. Dat dat kan bewijzen merken als Bose en Geneva. Met dezelfde mp3/4 bestanden bouwen die een geluidservaring die door het scheidend effect frisser, parelender en meer gedefinieerd klinken dan de gewone huis-tuin-en keuken geluidsboeren. Inmiddels is er zoveel bekend over hoe geluid het best gereproduceerd kan worden dat ook andere merken dat kennen. Want het gaat niet alleen maar om kwaliteit van waar het doorheen gaat, maar ook om wat er op welke wijze doorheen gaat. En dat is een puur natuurkundig verschijnsel van modulaties en frequenties, dus berekenbaar. En dat je nu dus de geluiden tijdens de rusten hoort kan daar heel goed het gevolg van zijn. In de pianoconcerten van Beethoven, ben even de naam van de pianost kwijt, kun je soms zelfs horen dat hij zit mee te hummen. Dat hoor je alleen als het geluid is mee opgenomen en een goede installatie en een goede bewerking van dat geluid geven het dan weer.

Last edited by Coupe (18-09-2015 10:05)

A'weierhadd'nko'weiermethamett'na'whamhadd'n...
Stupidity killed the cat. Lack of Luck assisted.

Board footer