Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 22-09-2015 14:46

Roberta
Uskoke

Muis perikelen

Mijn Muis schakelt zich voortdurend uit en ik moet hem dan weer verbinden. Wie weet hoe dat verholpen kan worden?. ik heb een iMac.
[merge_posts_bbcode]Toegevoegd: 22-09-2015 13:46[/merge_posts_bbcode]

mahurogrootings wrote:

Mijn Muis schakelt zich voortdurend uit en ik moet hem dan weer verbinden. Wie weet hoe dat verholpen kan worden?.

Omdat er nogal veel muizen in de handel zijn, kan je aangeven of je muis aangesloten is met een kabeltje, of dat je een draadloze muis hebt? Om je probleem op te lossen is het voor ons ook handig om te weten welk merk muis je hebt, en welke Mac je gebruikt en wat voor een systeem daarop is geïnstalleerd.

mahurogrootings wrote:

Ik heb een iMac.

Wij ook wink. Welkom op dit forum.

#2 22-09-2015 16:42

mahurogrootings
Guest

Re: Muis perikelen

Ik heb een I mac en ook een apple muis. de batterijen zijn geladen

#3 22-09-2015 18:43

Peter
Doorknoper

Welkom. Draadloos dus. Daar weet Roberta wel raad mee!

Shake your pills before you pick one!wink

#4 22-09-2015 21:45

Roberta
Uskoke

Heb je ook andere apparaten die op BlueTooth werken ?

#5 22-09-2015 22:41

Sypie
24/7 MacGek

Het klinkt gek... probeer eens een ander merk volle batterijen.

Ik weet dat er verschil zit tussen de verschillende merken. Soms zit er zelfs verschil in de afmeting en voltage, wat beide voor dit soort wazige storingen kan zorgen.

Zelf heb ik oplaadbare batterijen van Sanyo, de Eneloop, in mijn muis en toetsenbord. Werkt als een trein.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#6 23-09-2015 11:55

Peter
Doorknoper

De vraag van Roberta is ook belangrijk omdat BT apparaten mogelijk onderling kunnen storen. De enige ervaring die ik zelf heb met BT is het "syncen / synchroniseren" van een oud Sony Erikson telefoon met de Mac op 10.4. Toen 10.5 uitkwam werkte het niet meer zo goed. Het is ook interessant om dit onderwerp hier ook eens wat breder te behandelen, zodat we die informatie kunnen delen.

Als b.v. de gevoeligheid van een muis al een rol gaat spelen door de juiste batterijen te moeten gebruiken, is het eigenlijk goed mis met die muis. Om meer informatie te vergaren zou ik dan graag willen weten of die muis van dezelfde generatie is als de iMac? Speelt de OSX-versie een rol? Heeft een nieuwere iMac "problemen" met een oudere muis of visa versa? De antwoorden zijn belangrijke basis-informatie en dit topic is misschien een mooie gelegenheid om dat vast te stellen.

#7 23-09-2015 21:21

Roberta
Uskoke

Het wordt mij ook niet duidelijk welke iMac hij precies heeft, want daarin zijn ook nogal wat verschillen. Je loopt met een oudere Mac het risico dat één en ander niet meer ondersteund wordt.

#8 06-10-2015 16:10

mahurogrootings
Guest

Ik ben bij de leverancier geweest. hij zei dat het idd aan de batterijen  kon liggen. hij verkocht  setjes met oplader en 6 batterijen a raison van 45 EURO. Toen ik echter vroeg of hij kon garanderen dat het probleem  dan verholpen was  bleef hij mij het antwoord schuldig .  Ik heb batterijen  van het merk energy 2500 in gebruik en het toetsenbord doet het probleemloos met deze batterijen

#9 06-10-2015 18:11

Peter
Doorknoper

Je zou even met die muis bij één van onze leden langs moeten gaan om het te proberen.

Board footer