Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 14-12-2015 15:29

Peter
Doorknoper

Contactbeheer en telefoneren.

Zoals jullie wel weten moet ik behoorlijk veel naar het buitenland bellen en maak ik al zo'n 30 jaar gebruik van "diensten" om de hoge KPN-tarrieven te vermijden. De laatste die ik heb gebruikt was "bel1601", maar die hebben een heel matige klantenservice en naar onderzoek blijken die ook qua prijzen, door anderen voorbijgestreefd.

Ons gebruiksgemak ligt in het feit dat we telefoonnummers kunnen toevoegen/aanpassen in ons contactenboek op de Mac en dat die data dan vervolgens direct via iCloud ook op je iPhone wordt verwerkt. Dit kun je eenvoudig regelen door eenmalig aanvinken in iTunes, als je je iPhone even met een kabeltje aan je Mac hangt.

Ik heb nu de nummers aangepast op basis van deze provider en de kosten komen automatisch op mijn Telfort rekening tevoorschijn. Ik heb een onbeperkt-bellen abonnement en betaal via deze service naar alle EU-landen en de VS, slechts 1 cent per minuut.

Het gemak van deze service is dat je je nergens hoeft aan te melden of in te schrijven en dat het meteen werkt. Uiteraard heb ik meteen een paar telefoontjes gepleegd om het te proberen.

Ik hoop dat jullie wat aan deze informatie hebben en ook het gebruiksgemak van het contactbeheer op je Mac, zo ervaart als ik dat doe. wink

Shake your pills before you pick one!wink

#2 14-12-2015 16:05

Roberta
Uskoke

Re: Contactbeheer en telefoneren.

Ik hou het even in gedachten, want het klink interessant. Ik vang het nu op met een telefoon met twee SIM kaarten, één met KPN en één met Vodaphone Deutschland. Maar dan nog zit je met internationaal telefoneren.

Board footer