Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-09-2016 07:26

peterp0st
The Postman

macOS Sierra

Er is dus die nieuwe update MacOS Sierra maar als ik met mijn Mac vraag of er nieuwe update's zijn,krijg ik de mededeling dat er niets beschikbaar is.Ik wacht nu maar met het installeren,is Sierra meer bedoeld voor de Mac-Books?

Last edited by peterp0st (25-09-2016 07:28)

#2 25-09-2016 09:20

Peter
Doorknoper

Re: macOS Sierra

Nee die verschijnt nog vanzelf. Ik heb hem ook nog niet geïnstalleerd.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 25-09-2016 10:17

Roberta
Uskoke

Ik heb hem wel geïnstalleerd.Vooralsnog geen onoverkomelijke problemen. Alleen spraakherkenning (Siri?) conflicteert met sommige functies van Photoshop.

#4 25-09-2016 10:20

Paul Sondervan
Import Hagenees

Nee, macOS Sierra komt niet in je updates scherm.
MacOS Sierra moet je zelf installeren.
Als je het App Store programma opent, dan staat macOS Sierra direct boven in het scherm.
Even op klikken en je kunt macOS Sierra installeren.

#5 25-09-2016 12:58

peterp0st
The Postman

Paul Sondervan wrote:

Als je het App Store programma opent, dan staat macOS Sierra direct boven in het scherm.

OK,waarom is dat,alleen voor Siri zou ik het niet doen maar er zitten ook andere functies bij die ik wel interessant vind,bv dubbele bestanden opruimen of bestanden die niet zo vaak gebruikt in de cloud opslaan kortom,het zal er wel van komen dat ik Sierra ga installeren.

#6 25-09-2016 15:04

Paul Sondervan
Import Hagenees

Elke nieuwe versie moet je altijd al zelf installeren.
Al je gegevens, programma's, enz. blijven gewoon aanwezig.
Je kunt dus zelf bepalen of je Sierra wel wilt installeren en wanneer je Sierra wilt installeren.

Als het bij de updates zou staan en je klikt dan (per ongeluk) op "Alles updaten", dan zou je ongewenst Sierra kunnen installeren.
Dan zouden de fora vol staan met klachten over het ongewenst installeren van Sierra. wink

#7 25-09-2016 15:57

Peter
Doorknoper

Ik begin gedateerd te raken.  wink

#8 26-09-2016 19:17

Sypie
24/7 MacGek

peterp0st wrote:
Paul Sondervan wrote:

OK,waarom is dat?

Dat is omdat het geen update is maar een upgrade. Sierra is een heel nieuwe versie ten opzichte van El Capitan. Het is 10.11 versus 10.12. Bij het omhoog gaan van een hele versie moet je zélf de download en installatie starten.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#9 07-10-2016 07:29

Peter
Doorknoper

Sierra is "zelfdenkend" gemaakt. Ik weet niet of dat bij iedereen in goede aarde terecht komt. Ik heb mijn administratie in Numbers/Pages werken en nu houdt Sierra bij in welke files ik heb gewerkt en als je Numbers opstart, worden alleen die files geopend.
Voorheen was het een vaste cluster van files, die je niet zelf had afgesloten die dan weer automatisch geopend werden.

#10 07-10-2016 07:42

Roberta
Uskoke

Ik vond het systeem ook trager worden, ik snap nu wel waarom denk.ik.

Board footer