Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 07-10-2016 08:37

Peter
Doorknoper

Re: macOS Sierra

Het systeem is "grafisch" zo'n 5% trager geworden zoals ik inschat. Op een Mac Pro zul je er misschien weinig van merken, maar wel als je met een Mac Mini een realistisch spel speelt. In het dagelijks gebruik met de gewone applicaties, merk ik er niks van.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 07-10-2016 22:32

Deskman
Opperdummie

Het grafisch systeem is niks trager geworden. Juist voor games is er met Metal een enorme sprong gemaakt. Het is natuurlijk altijd zo dat de hardware op een goed moment achter loopt bij de opties die de software te bieden heeft.

Het plan om steeds meer documenten via de Cloud te synchroniseren en afhankelijk van je gebruik het document al dan niet op je computer te laten staan is bijzonder slim - zolang je maar in de cloud werkt. Een van de nadelen van het gebruik van Dropbox is bijvoorbeeld dat ik de 16GB die ik aan ruimte daar beschikbaar heb óók altijd op mijn computer heb staan en dat als iemand er iet bij plaatst in een gedeelde map dat ook op mijn computer er bij komt.

Binnen de Apple methode worden die documenten wel getoond maar staan ze fysiek alleen op de cloudserver. Idem met foto's. En idem met je desktop.

Grote voordeel: je kunt overal bij zonder dat je computertje overvol zit met oude rommel. Overigens gaat die optimalisatie pas in als je ruimtegebrek krijgt.

optimize.png

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#13 10-10-2016 06:12

Peter
Doorknoper

Als een spel bij gebruik van een nieuwer besturingssysteem gaat "haperen" is er wel degelijk invloed door de codes die in het nieuwe systeem zijn ingebracht.

Shake your pills before you pick one!wink

#14 10-10-2016 07:36

Deskman
Opperdummie

Haperen van een spel is iets anders dan 5% trager worden van het systeem. Spellen hebben vaak heel specifieke eisen maar ook vaak eigen drivers die niet altijd even netjes omgaan met de door het platform aangeboden opties.

Problemen bij één programma of één spel kun je dan ook slecht als maatgevend nemen.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

Board footer