Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 02-10-2016 16:13

Peter
Doorknoper

Re: Ervaringen met macOS Sierra (10.12)

Het komplete mobiele kantoor komt wel steeds dichterbij.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 02-10-2016 16:29

Deskman
Opperdummie

Ik kan onderweg precies zoveel doen als thuis. Zelf in mijn bussie zijn er op het steeds voordeliger wordende 4G netwerk in het buitenland weinig beperkingen. Ik hoef me niet eens te vernederen tot een IKEA of MacDonalds met een gratis WIFI.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#13 02-10-2016 17:28

Peter
Doorknoper

Nee dat is allemaal goed geregeld. En volgend jaar komt daar weer een verbetering bij. Ik heb zelf in de praktijk nog geen behoefte gehad om b.v. onderweg een leverbon/factuur te maken en die meteen naar de klant te sturen. Een leverbon kan wel eens handig zijn. Maar dan met een iPhone? Dat zou beter gaan op een iPad. Overigens lijkt het erop dat de volgende generatie Macbooks ook een SIM card aan board kunnen krijgen. Dan zou je vanaf volgend jaar ook niet meer hoeven te "tetteren".

#14 02-10-2016 20:48

Sypie
24/7 MacGek

Even een vraagje aan de Sierra gebruikers: Zit in Sierra nog steeds de ruimte correctie voor audio? Dit kun je vinden in Hulpprogramma's -> Impulse Response Utility.

Ik ben gewoon benieuwd of Apple dit soort handige toevoegsels in tact laat naarmate ze steeds meer weglaten voor de professionals.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 03-10-2016 15:50

Peter
Doorknoper

Nee. Er is wel een Audio MIDI Setup App aan toegevoegd, die ik ook nog niet eerder gezien heb.

Er staat nog een leuke in voor scholieren. "Graphics" heeft nu ook 3D resultaten en als je dus een formule invul, kun je ruimtelijke objecten maken en die ook 3D laten wentelen.bekijken.

#16 03-10-2016 16:09

Deskman
Opperdummie

Impulse Response Utility is ook op oudere systemen geen standaard tool (zie ik). Wordt dat niet met Logic mee geïnstalleerd?

De MIDI Setup app is al zo oud als OSX.

"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day."  Douglas Adams

#17 03-10-2016 16:16

Peter
Doorknoper

Was me nooit opgevallen.....

#18 03-10-2016 19:03

Sypie
24/7 MacGek

Zou kunnen dat die met Logic mee wordt gestuurd. Ik vond het nogal een aparte maar welkome toevoeging wanneer je met geluid bezig bent. Je kunt er belangrijke instellingen mee aanpassen op het moment dat je met een microfoon in een ruimte werkt.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#19 04-10-2016 14:30

peterp0st
The Postman

Er zijn ook een hoop systeem geluiden verdwenen,ik heb er vanmorgen handmatig "sherwood forest" in gezet bij mij het geluid voor binnenkomende mail.IK zou graag nog wat meer geluiden willen toevoegen weet iemand waar ik die kan downloaden?

#20 04-10-2016 14:43

Peter
Doorknoper

Die kun je zelf maken via iTunes.

Board footer