Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 19-07-2017 10:24

Peter
Doorknoper

Re: De iPhone 8

Er is ook een patent verschenen om op je iPhone de sloten van de auto te beheren. Mogelijk kun je dan straks ook je auto openen en starten d.m.v. je vingerafdruk....... Ik voel hierbij dat er nog meer (verborgen) mogelijkheden aan vast hangen, die logisch zijn, maar niet helemaal duidelijk vermeld worden. Vaak zitten patentschriften zo in elkaar dat er voldoende duidelijkheid is voor allerlei voorbeeld-toepassingen en dat er dan "en dergelijke" bij staat, waarmee dus ook andere mogelijkheden worden afgedekt door hetzelfde patentschrift.

Shake your pills before you pick one!wink

#12 01-08-2017 13:21

Peter
Doorknoper

De gelekte plaatjes van de iPhone 8 laten een geheel dekkend scherm zien. Dus ook geen microfoon meer zichtbaar. Maar zojuist zag ik dat er een patent is toegekend van een nieuw microfoon-systeem, dat uit een multi-aantal kleine microfoons bestaat en dat automatisch switcht om die wel/niet in werking te zetten. Dat zou erop kunnen wijzen dat die dus in de scherm-cellen verborgen zitten en dat je dus niet meer opmerkingen over de verstaanbaarheid gaat krijgen als je niet precies tegen die ene microfoon spreekt, zoals dat nu het geval is. Gezien de patenten die ik heb gezien over uitgaand geluid, is er dus ook gedacht aan inkomend geluid. Er is trouwens ook al heel wat voorbij gekomen over ruis en omgevingsgeluid-onderdrukking.

#13 17-08-2017 12:27

Peter
Doorknoper

De iPhone 8 is uitgerust met een 3D scanner. Dat is ook weer een gepatenteerde techniek. Er gaan geruchten dat deze scanner gebruikt gaat worden voor gezichtsherkenning. Dat is dan natuurlijk op een heel ander level als de "gezichtsherkenning" waar Samsung mee aan is gekomen. Er lekken ook details uit over de virtuele homebutton. Gaat die nou wel of niet met een vingerafdruk-herkenning werken? Dat is nog even de vraag.

#14 18-08-2017 09:59

Peter
Doorknoper

Eigenlijk zijn er best heftige ontwikkelingen gaande. Als je alles probeert te overzien, brengt elke nieuwe ontwikkeling ook weer een aantal (onoverzienbare) nieuwe mogelijkheden met zich mee. Het prikkelt ontwikkelaars en denkers. Het begrip fotografie zal niet verdwijnen, maar Apple introduceert het met een fysiek nieuwe dimensie en dan spreek je van fotometrie. Wat alleen al daarmee aan toepassingen ontwikkeld kan gaan worden, laat me duizelen.

#15 03-09-2017 12:39

Peter
Doorknoper

Het zal me niks verbazen als Apple de home button aan de achterkant heeft geplaatst. De iPhone 8 zou ook weer een glazen achterkant krijgen en er zijn ook patenten voorbij gekomen waarin dit ook een schermfunctie had gekregen.

#16 04-09-2017 19:35

Sypie
24/7 MacGek

Home button wordt softwarematig, is reeds bevestigd door ontwikkelaars die apps en code hebben doorgespit.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#17 04-09-2017 20:12

Peter
Doorknoper

Ja, maar een deel van de achterkant kan ook een touchscreen worden, dat heb ik ook al in een patent voorbij zien komen.

Er is trouwens grote kans dat Apple op 12 september ook de iPhone X aankondigt. Dat zou dan de anniversary-iPhone moeten zijn, die misschien juist wel de eer krijgt dat daarin alle beoogde nieuwe mogelijkheden zijn verwerkt. Die zou dan in november geleverd kunnen worden.

#18 07-09-2017 06:24

Peter
Doorknoper

Met IOS 11 komt er ook een nieuwe AR app beschikbaar, waar ik zelf om gevraagd heb. Je iPhone of iPad wordt dan een handig meetinstrument. Er kan b.v. een 3D meting worden gedaan door ergens in een kamer of tegen een muur een "marker" te plaatsen en dan kun je in de kamer ernaast precies kijken waar je uit moet komen met b.v. een pijp en op die plaats de lengte tussen de twee punten meten. Je kunt dan ook de boorhoeken meten en dat is heel handig. Dan kun je zelf een mal maken, om het boren uit te voeren om precies op de goede plaats uit te komen. De app zal binnen een paar weken uitkomen. Zoals verwacht zal IOS 11 volgende week worden gelanceerd. Of dit ook op een iPhone 6 Plus gaat werken weet ik nog niet. Waarschijnlijk heb je dus een nieuwer toestel nodig met een 3D camera, dat door de nieuwe software wordt ondersteund. Maar dat weten we volgende week.
Mensen die al met de IOS 11 Beta werken, kunnen hier ook een Beta van de tool downloaden.

#19 10-09-2017 21:15

Peter
Doorknoper

iPhones "8", "8-Plus" en "X", zijn nu bevestigd in de firmware van IOS 11.

#20 11-09-2017 12:14

Peter
Doorknoper

Morgen is de presentatie al. De tijd gaat snel......

Board footer