Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 14-08-2017 22:29

Peter
Doorknoper

Apple Watch via je zorgverzekeraar?

Nu Apple steeds meeds gezondheid-features in zijn Apple Watch bouwt, zijn in de VS al onderhandelingen gaande om deze via de verzekeraar, met een aardige korting te verkopen. Het is zeker niet ondenkbaar dat dit ook in Nederland kan gaan gebeuren. Er kan enorm op zorgkosten worden bespaard en dan hebben we het niet eens op het preventieve karakter. Mensen met suiker en hoge bloeddruk kunnen door de zorgsector worden gemonitord. Maar ook mensen met hartritmestoornissen e.d. kunnen zich in de gaten laten houden. Dit kan veel onnodige medicijnen besparen en mogelijk ook onnodig doktersbezoek. De vraag is alleen: wanneer?

Shake your pills before you pick one!wink

#2 15-08-2017 02:21

trabant
Pruttelbakkie

Re: Apple Watch via je zorgverzekeraar?

Ik zie ze er voor aan om zo'n gadget zelfs verplicht te stellen en als straks je verzekeraar meer over je weet dan jezelf kan die je in elke bocht dwingen die hij wil. Ik zit daar niet op te wachten, zeker niet in een quasi geprivatiseerd zorgsysteem dat erop gericht is profijt te trekken uit andermans medische behoeften ziekten.

Ken uw weerga.

#3 15-08-2017 08:14

Peter
Doorknoper

Privacy is natuurlijk een dingetje...... Maar als je eenmaal in de borgmolen wordt gemaald, wordt je ook ziek van dat gesol. Afspraken maken en wachten in de vele wachtkamers is een ware beproeving. Ze kunnen in die sector voor geen meter fatsoenlijk organiseren.

#4 16-08-2017 10:17

trabant
Pruttelbakkie

En altijd krijg je het gevoel dat achter de aanschaf van het wachtkamermeubilair een boosaardige fysiotherapeutenlobby zit.

Ken uw weerga.

#5 16-08-2017 10:46

Peter
Doorknoper

Ik heb meer negatieve gedachten bij elke pil die weer wordt voorgeschreven.....

#6 16-11-2017 13:26

Peter
Doorknoper

Een kennis van mij loopt al een paar dagen rond met een kastje/pompje om bloeddruk te meten en aan de arts door te geven. Hij moet er zelfs mee naar bed en alles opschrijven wat hij doet.

#7 01-12-2017 00:10

Peter
Doorknoper

Vandaag is bekend geworden dat Apple dit nu samen met een groot medisch instituut gaat opzetten in de VS.

Board footer