Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 22-10-2007 23:03

Sypie
24/7 MacGek

Tips en opmerkingen aan het beheer.

In dit topic kan een ieder, indien geregistreerd uiteraard, zijn/haar tips en opmerkingen naar het beheer kwijt. We willen het wel netjes en overzichtelijk houden. Op deze manier kan Mac4Dummies zich aan de gebruikerswensen aanpassen als dat nodig blijkt te zijn. Sommige functies zijn bewust niet geinstalleerd of geactiveerd ook dat kan ter discussie komen uiteraard. Als er wat is, laat het ons weten. Dat is de enige manier dat wij iets kunnen verbeteren.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#2 17-11-2007 17:22

Marconius
Guest

Re: Tips en opmerkingen aan het beheer.

Hoi,

Ik vind het forum nu wel erg lang. Is het niet handiger om de sub-fora voor bijvoorbeeld MacOSX 10.3, 10.4 en 10.5 op

.?ll?l?.?l.l?l?l?.

#3 17-11-2007 18:09

Sypie
24/7 MacGek

Ik ben het helemaal met je eens. Op verzoek van MacDummie is ook 10.3 er bij gezet omdat die toch wel aardig nog in omloop is.

Zelf zat ik te denken of het misschien handiger zou zijn om "uitvouwbare" forum-delen te gebruiken. Op die manier krijg je een kortere pagina en kan men zelf klikken/kijken wat men interesseert.

Over de header valt veel te zeggen, helemaal met je eens. Het punt is op dit moment dat er onder ons geen goede Photoshopper is. Mocht je een en ander in elkaar kunnen/willen zetten wat volledig bij het thema Mac en Dummies past dan daag ik je bij deze uit. Het forum zelf is ook nog in staat van ontwikkeling. Tijd is alleen het grootste gebrek. Zo af en toe zet ik er weer een functie bij in die weer wat extra's mogelijk maakt.

Ook de startpagina moet nodig wat opgeleukt worden. Wij vinden het alleen belangrijker om het forum als eerste "af" te hebben.

En ook nog dit: Wees welkom op dit nieuwe initiatief. Ik ben heel benieuwd hoe je op dit forum terecht bent gekomen omdat er op dit moment nog geen reclame voor gemaakt is. (Ik ben alleen vandaag, 17-11, bij de locale Mac winkel langsgeweest en heb laten weten wat onze initiatieven zijn.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 17-11-2007 19:12

Marconius
Guest

Ik ben zelf (nog) niet echt een briljante photoshopper. Maar met een beetje reclame voor het forum komt dat vanzelf denk ik.

Ik ben via Turbanus op dit forum gekomen, hij heeft een berichtje bij de Magenta buren geplaatst over Mac4Dummies, en die term valt al te googelen wink.

.?ll?l?.?l.l?l?l?.

#5 20-11-2007 08:12

Sypie
24/7 MacGek

En toch zou ik ook graag willen weten waar ik meer termen neer kan zetten waar op gegoogeld kan worden.

#6 20-11-2007 09:06

Peter
Doorknoper

Sypie wrote:

En toch zou ik ook graag willen weten waar ik meer termen neer kan zetten waar op gegoogeld kan worden.

Daar zijn er niet zoveel te bedenken, omdat elk Mac-forum die wel gebruikt. Het meestbezochte forum krijgt dan vanzelf nich de meeste "hits" en dus de hoogste rating. Maar het woord "switch" en "switcher" is niet verkeerd en mischien ook nog iets van "nieuwe Macgebruiker of zo.

Shake your pills before you pick one!wink

#7 20-11-2007 11:08

Merkava
Guest

Misschien ook woorden als Macintosh, voor ons is de afkorting Mac heel gewoon omdat we hem dagelijks gebruiken, een nieuwe gebruiker zoekt waarschijnlijk met het hele begrip.

#8 20-11-2007 20:45

Sypie
24/7 MacGek

Dank voor het meedenken over de termen die ik ergens neer zou kunnen zetten.

Wat ik eigenlijk bedoelde met mijn vraag: in welk bestand van het punbb forum komt dit te staan?

#9 21-11-2007 22:46

Marconius
Guest

Wat je bedoelt zijn Meta-tags, helaas (of gelukkig eigenlijk) werkt Google daar niet meer mee. Wat veel beter is, is om een plekje te krijgen op dmoz.org. Het lijkt een crappy site, maar als je daar eenmaal op staat (en dat is vrij pittig), dan kom zeer hoog in Google!

Voordat je een aanmelding daar doet is het misschien een goed idee om eerst meer content te genereren zodat je wel wordt toegelaten tot Dmoz.

.?ll?l?.?l.l?l?l?.

#10 21-11-2007 23:15

J.C.
Member

We zitten zoals iedereen ook wel ziet nog behoorlijk in onze ontwikkelings fase. Alles moet nog mooie afgewerkt worden, daarom zijn we ook nog niet echt actief bezig met het werven van leden. Dat komt vanzelf als alles helemaal mooi en goed werkt smile Bedankt voor het goede meedenken!

Board footer