Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 27-11-2008 00:47

jaconed67
oud en stout

Re: Wat doe jij met je Mac?

Ik heb mijn mac's gewoon uit nostalgie staan Vroeger deed ik er boekhouding op met Exact , ik houd er mijn betalingen op bij in exel en ik maak er mijn cd labels mee  verder doe ik er alleen maar mee prutsen. De rest doe ik met een pc . Mijn vrouw heeft ook een pc en werkt erg veel met foto shop
om voorbeelden uit te werken voor haar schilderwerk. Mijn zoon heeft ook een pc om 's nachts mee te gamen online overdag slaapt hij. Ik verzucht wel eens had ik maar nooit pc's gekocht maar een snelle mac voor me eigen alleen. Nu zit mijn egaa de hele avond boven op haar atelier met haar pc ik zit beneden met mijn pc en der TV en mijn zoon tja dat weet ik niet die zit op zijn kamer .
eigenlijk ben ik ontzettend eenzaam geworden door al die electronica ,
Overigens ik heb aan al die dingen een 22"samsung tft gehangen. Er mooi.
dus dat doe ik met de Mac

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#12 27-11-2008 09:19

Mac - Aroni
Cr

Heb er ontzettend veel mee getekend, en geprobeerd 3D voorstellingen te maken...
Doe er al het soort van (eenvoudig) kantoorwerk mee..Dwz brieven, nota's ed maken, foto's importeren, verslagen maken, eenvoudig rekenwerk met spreadsheets, eenvoudige database met Filemaker Pro..Allemaal eenvoudige dingen.....Surfen,  en mailen......niks anders dan het standaardwerk eigenlijk, radio en muziek afspelen...Ik vind persoonlijk mijn Mac zeer ontspannend werken, anders dan een Windows pc (mijn vrouw heeft er een).  Mijn zoon is geswitchd van een Windows-Pc en heeft een MacBook Pro gekocht om U er tegen te zeggen.....Zijn vriendinnetje is ook geswitchd.....Eenvoudige MacBook, maar werkt perfekt....Gebruiken ze beide om te iChatten....Prachtig.  Hij heeft er nog JBL boxen aan gehangen, met zo'n fantastische kwaliteit.....
Allez, het leven kan er mooi uitzien....

Beter

#13 27-11-2008 21:24

jaconed67
oud en stout

Ja fortislander het leven kan er mooi uitzien  alleen voor een mac moet je wel in de beurs tasten en als de bodem daarvan vlug zichtbaar is dan moet je kiezen Vandaar dat ik zo een aldi-pc heb
maar ik ben zo ik geef de hoop nooit op misschien dat ik ooit nog eens zo een snelle g5 of pro kan kopen
een mens zonder dromen is ...................... op

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#14 27-11-2008 21:37

Mac - Aroni
Cr

tja, dat weet ik,  maar ik heb de "mini" uitvoering hoor....helaas iets te vroeg gekocht, want ik zit nog zonder Intel....voor de dingen die ik gebruik, is deze uitvoering meer dan voldoende.....
Als je wil, ik heb hier nog een oude iMac liggen....G3

Beter

#15 28-11-2008 19:29

jaconed67
oud en stout

Mac.. Ik heb een g4-466 digital audio op 133 mhz bus. maar ik denk dat daar best wel liefhebbers voor zijn Ik kreeg ook reacties op mijn 2 beige g3-266 Ik heb ook nog een iMac  333 staan zo een oude met cd laatje en een 7500 met g3-kaart. Mijn vrouw gilt elke keer MOET DAT als ze al die dingen aan ziet staan in mijn hobby kamertje.

#16 28-11-2008 20:13

Sypie
24/7 MacGek

Inmiddels doe ik nog meer op mijn iMac, deze keer voor het goede doel: World Servants (en klik dan meteen even op een advertentie...).

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#17 28-11-2008 21:05

Mac - Aroni
Cr

Turbanus wrote:

Het is echter technisch tekenwerk, waarmee ik ook onderdelen ontwikkel. Het is eigenlijk een samenspel van een samenstellingstekening en alle tekeningen van de verschillende onderdelen. Beide heb je nodig om te kontroleren of je ontwerp wel goed is en of alles wel goed zal samenwerken.

Vertel jij ook eens wat je doet met je Mac en laat eens wat zien als dat kan. wink

Maak jij dat op schaal ?  of teken jij alles op 1/1 ?

Beter

#18 28-11-2008 22:48

Peter
Doorknoper

Ik teken altijd een samenstelling op schaal om te kijken of mijn gedachtenkronkels wel juist zijn. Dan heb ik een beeld van de onderdelen en ga ik die ontwikkelen. Dan kom je natuurlijk wel eens in de knoop, waardoor ook de samenstelling weer moet worden gewijzigd. Maar dat is nu eenmaal altijd met constructiewerk. Gelukkig hoeft het niet meer op een tekentafel.....

Shake your pills before you pick one!wink

#19 28-11-2008 23:07

Mac - Aroni
Cr

Ik bedoel daarmee, of je bijvoorbeeld grondplannen kan tekenen op een schaal 1/50 ?
Ik weet dat JIJ fijn kunt tekenen, maar ik zou het zelf wel eens willen proberen....

Beter

#20 29-11-2008 00:02

Peter
Doorknoper

Hmm... mischien moet ik dan bij jou langskomen om een demo te geven als we de Dummiedag bij jouw in de buurt doen. wink

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer