Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 16-11-2008 14:36

Mac - Aroni
Cr

Bonjour

Hoi,
Situatie als volgt, ik beneden een MAcmini, twee verdiepen hoger zit zoon met MacBook, en daarnaast dochter met Dell computer, draadloos verbonden met het internet.  Zoon kan draadloos printen op mijn printer twee verdiepen lager...Kan mijn dochter met de Dell dit ook doen ?  Via Bonjour of zoiets ?

MErci
MacDexia

Beter

#2 16-11-2008 14:58

Peter
Doorknoper

Re: Bonjour

Hoi, je dochter kan dat met heur eigen systeem, als ze een netwerkkaartje in heur pc heeft. Dat kan een PCI-kaartje zijn maar ook een USB-dongeltje. En daarna moet bij heur natuurlijk ook de driver van de printer worden ge

Shake your pills before you pick one!wink

#3 17-11-2008 00:51

Sypie
24/7 MacGek

Printer installeren in Windows, zoals je dat altijd zou moeten doen. Daarna zorgen dat zij in de configuratie het IP-adres van jouw Mac aangeeft. Dat zou moeten werken. (heel kortweg). Ik neem hierbij aan dat de printer aan jouw Mac is aangesloten.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#4 17-11-2008 01:08

Mac - Aroni
Cr

inderdeed

Beter

#5 03-05-2009 22:01

michelvdb
Rondzoeker

USB-printer met AirPort gebruiken? Zie eens hoe fijn Apple het maakt: Bonjour for Windows.

Een Trojaans Paard om de Windows-gebruikers het leven toch een klein beetje gemakkelijker te maken.
wink

Hier staat niets, dus iets

#6 05-05-2009 09:54

jaconed67
oud en stout

michelvdb wrote:

USB-printer met AirPort gebruiken? Zie eens hoe fijn Apple het maakt: Bonjour for Windows.

Een Trojaans Paard om de Windows-gebruikers het leven toch een klein beetje gemakkelijker te maken.
wink

Waar moet die printer dan aanhangen ?? Een usb-printer kan toch gewoon aan de mac
Ik heb een USB printer aan de PC. Hij kan ook d.m.v. een interne interface draadloos aangestuurd worden. Mijn mac ziet die kaart via airportkaart wel maar ik krijg hem niet aangestuurd.
Ik heb ook een printserver op E-net voor een USB printer Het nadeel is dat die server wel via de PC moet worden ingesteld  maar mijn mac geeft niet thuis
Ik heb begrepen dat jij daar alles over weet.

Zo een trojaans paard maakt het voor de PC niet makelijker hoor Je hele windhoos gaat van slag
Ik heb die windhoosmachine nu al voor de 3e keer opnieuw moeten formateren en installeren
met al die update's voor windhoos ben je toch een hele dag bezig om alles weer goed te krijgen
gelukkig krijg je zoiets niet op je mac.

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#7 05-05-2009 20:20

michelvdb
Rondzoeker

Printertje hang je met een USB-kabel aan een AirPort Express of een AirPort Extreme van de jongere generaties. Op die AirPort zet je het draadloos printen met een vinkje aan. En gaan met die banaan

Last edited by michelvdb (05-05-2009 20:21)

#8 05-05-2009 20:23

Peter
Doorknoper

Ja dat is natuurlijk market-strategy he.....;)

Shake your pills before you pick one!wink

#9 06-05-2009 08:47

jaconed67
oud en stout

Ja Michel ik had dat over het trojaanse paard al met een zak zout genomen hoo
Wat betreft dat usb printertje  Ik heb geen airport of draadloze router dus dat werkt niet
Ik heb wel een draadloze printserver in mijn printer en mijn Airportkaartje in mijn mac ziet hem
en alle draadloze netwerken van de buren  wel  alleen ik kan er niks mee  \Die draadloze printserver reageert niet op mijn mac. Hij hangt nu aan mijn PC met een kabeltje want ik kan niet in die server komen om hem te beveiligen  Er was wel een methode via mijn browser maar ik weet het ip nummer niet meer

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#10 06-05-2009 11:14

michelvdb
Rondzoeker

Als je AirPort aan boord van je Mac hebt, heb je ook het AirPort-configuratieprogramma in de map /Programma's/Hulpprogramma's.

Start AirPort-configuratieprogramma.
Klik op menu AirPort-configuratieprogramma.
Kies Voorkeuren.
In die voorkeuren neem je het vinkje weg bij 'Controleer alleen draadloze Apple apparaten die door mij zijn geconfigureerd'.
Zo zou je ook de niet-Apple apparaten, de printserver bvb., moeten kunnen controleren.

228_1241601220.png

Board footer