Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-04-2009 21:32

Zo
Guest

Overstappen > zijn er dingen die ik vergeet?

Vandaag eindelijk na maandenlang dubben de knoop doorgehakt: hoera ik stap over van pc naar Mac! Nu nog het juiste apparaat kiezen, ik denk nu een MacBook aluminium 13" 2.4 GHz. (Maar daarover start ik wel een topic in dat hardware draadje).

Mijn vraag hier is: waar moet ik allemaal bij stilstaan als ik overstap?? Oh ja en voor de duidelijkheid, ik wil niet Windows draaien op een Mac, maar gewoon Mac OS. Als je overstapt moet je het natuurlijk wel goed doen. smile
Ik heb trouwens wel al op de website van Apple store gelezen wat de verschillen zijn maar heb toch nog wat vragen.

Na gesprekken met vrienden en verkopers weet ik inmiddels:
- Het mailprogramma is anders dan Outlook. De een vindt het onhandig en gebruikt alleen webmail, de ander vindt juist dat mailprogramma van Mac handiger dan Outlook.
- Dingen werken anders op een Mac en ik kan daarvoor gratis demo's volgen in MacHouse. SuperDummie! smile
- Dingen als Word en Photoshop moet je los bijkopen (maar ik ken iemand.....).
- iPhoto is flink wennen en soms onhandig (met folders enzo)
- Mijn oude Dreamweaver voor Windows gaat niet werken... idee

Sinds 2009 een Mac-bezitter! HOERA!

#2 25-04-2009 21:57

Peter
Doorknoper

Re: Overstappen > zijn er dingen die ik vergeet?

Over je netwerk.... Als je je Mac thuis nieuw opstart komt er vanzelf een vraag over het netwerk dat je wilt gebruiken. Je hoeft dan nauwelijks meer iets in te stellen de Mac regelt dat zelf voor je. Mail zal wel wennen zij, maar als je eenmaal weet hoe je je verschillende mailaccounts invoert, loopt de rest vanzelf. Je krijgt bij je Mac ook iWork geleverd, waarin ook iWeb zit waar je ook je eigen webpagina mee kunt maken. Er zijn allerlei gratis en shareware programma's, zoals ik er hier al veel heb beschreven. Welke Epson heb je?

Shake your pills before you pick one!wink

#3 25-04-2009 22:33

Zo
Guest

Mijn Epson is de Epson Stylus DX8450 en op de doos stond dat 'ie ook geschikt is voor Mac dus ik ga ervan uit dat dat klopt!

Sinds 2009 een Mac-bezitter! HOERA!

#4 25-04-2009 22:45

Sypie
24/7 MacGek

[quote=Zo

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#5 26-04-2009 08:26

jaconed67
oud en stout

He Sypie die term (heb 'm zelf ook) heb je ook uit de TV reclame   ((grapje))

Overigens dat is een hele berg uitleg die ik lees en voor alle zekerheid uitprint
Ik heb een HP- een Epson 860- een lexmark 4550- een canon en een brother laser zw/w
die werken allemaal uitstekend aan mijn g4.

Last edited by jaconed (26-04-2009 08:32)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#6 26-04-2009 10:52

Sypie
24/7 MacGek

@Jaconed: Dat stukje komt ook uit een reclame, en wel die van Bol.com. Ik vindt het grappig omdat veel verkopers echt zeggen dat ze iets zelf ook hebben.... In dit geval ben ik geen verkoper maar heb ik wel een MacBook Unibody 2,4GHz.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#7 26-04-2009 22:52

jaconed67
oud en stout

rijkaard !!   toemaar !!   nog ff dan word ik hardstikke jaloers en met de reclame te spreken : ik wou dat ik kon zeggen "" heb 'm zelf ook ""  2,4 ghz is wel heel snel he ??  maar jij gebruikt het zeker vanwege je werk .

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

Board footer