Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#31 08-02-2010 14:02

Sypie
24/7 MacGek

Re: Hallo ik ben Jaap

Dat het met NTFS te maken had had ik bij het begin al door, maar helaas was ik gisteravond niet meer online.

Het is NIET onverstandig om 1 van de links van MichelvdB te volgen en te gebruiken. Die software werkt probleemloos.

Dit is ook handig bij het maken van een back-up, je kunt dan de mappen die je gekopieerd hebt ook verwijderen van de schijf, zo houd je overzicht in wat je gekopieerd hebt en wat niet.

Daarnaast: als er eens een bekende met een externe schijf komt overwaaien kun je die altijd lezen en schrijven als je die software installeert. Ik heb over deze software nagenoeg nog geen enkel topic, op welk forum dan ook, gezien. Dus deze steekt goed in elkaar.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#32 08-02-2010 18:08

Peter
Doorknoper

Wij hebben hier een forum waar ook de goede software behandeld wordt. Maar Jaap heeft een iMac 27" en gezien de problemen met een firmware-update voor het scherm, raad ik hem aan die eerst te doen met zo weinig mogelijk App's van Derden op zijn Mac. Hoe kan ik weten dat een NTFS-schijf wel op de desktop verschijnt, maar niet in de Finder? Ik heb zelf nog nooit met een NTFS-schijf te maken gehad.

Shake your pills before you pick one!wink

#33 08-02-2010 19:58

jaaptheunissen
Guest

Het is gelukt de HD geformatteerd  en het loopt weer naar wens en dat gaat nog snel ook.
Nogmaals bedankt voor de hulp.

Gr Jaap

#34 09-02-2010 10:49

Sypie
24/7 MacGek

Peter wrote:

Hoe kan ik weten dat een NTFS-schijf wel op de desktop verschijnt, maar niet in de Finder?

Dat deze schijf niet in de Finder verschijnt is waarschijnlijk een voorkeursinstelling in de Finder, dat deze ook externe schijven moet laten zien.

Daarnaast wordt een NTFS schijf altijd getoond omdat OS X die w

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#35 09-02-2010 11:46

Peter
Doorknoper

Nou, ik heb dit in 24 jaar nog niet beleefd. Vandaar dat ik stapje-voor-xtapje de oorzaak ben gaan zoeken en de zaak heb opgelost. Voordeel is ook dat Jaap nu een paar belangrijke dingen voorbij heeft zien komen.

#36 13-09-2011 02:06

Hein Terweduwe
Guest

Ik ben ook nieuwe gebruiker Mac en dus ook nog op zoek naar vele antwoorden. Heb zelfde probleem als Jaap met een externe schijf Lacie waarop ik via mijn vorige PC's tienduizenden mp3's geplaatst heb (en zonder overdrijven, hiervan is zowat 95% afkomstig van volledig legaal geripte eigen Cd'tjes). Mijn bijkomend vraagje bij dit topic is nu, of ik die externe schijf na herformattering ook nog gewoon en even snel zal kunnen blijven gebruiken op mijn andere PC's. Ik gebruik namelijk ook wel een portable met Windows voor mijn DJ-activiteiten. Ik zou het erg jammer vinden als die schijf daar niet meer op zou functioneren na deze aanpassingen.

#37 13-09-2011 06:13

Justhan
Wichelvrouwtje

Hallo Hein,
Welkom op Mac4Dummies.

Wanneer je dit hele topic hebt gelezen, begrijp je dat je een formateringsprobleem hebt. Je Lacie is in NTFS geformatteerd en een Mac kan je bestanden dan wel lezen, maar niet schrijven. Je hebt dan feitelijk twee mogelijkheden. Een pagina terug noemt Michael een drietal programma's, die het mogelijk maken dat je wel met een Mac op een NTFS-partitie kan schrijven. Andere oplossing kan zijn dat je de schijf in FAT32 formatteert, want dan kunnen zowel OSX als Windows je Lacie lezen en schrijven.
Succes

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#38 13-09-2011 06:32

Sypie
24/7 MacGek

Als er alleen muziek op staat dan is FAT32 een optie. Op het moment dat je met DVD's, zelfgemaakte films en andere bestanden groter dan 4GB gaat werken dan is FAT32 g

#39 13-09-2011 09:34

Peter
Doorknoper

Hoi Hein. Veel plezier!

Board footer