Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#11 18-04-2010 20:37

Mac - Aroni
Cr

Re: Mac Mini - Kernel Panic

is er iets aan te doen aan zo'n kapotte cluster ?  Ik kan de Mac herstarten, dat is geen probleem, maar zodra ik er een commando aan geef, zit de boel vast.  Hardware test was ok....Schijf EHBO was ook ok...Tiger is ge-upgraded geweest....enfin, ik weet het niet meer...Zal eens een installatie doen op mijn LACIE schijf, en dan zullen we wel zien...Zou ik spijtig vinden moest die Mini naar de sjokkendijzen zijn.

Beter

#12 18-04-2010 20:52

Justhan
Wichelvrouwtje

Maar zelfs als je hard disc stuk is, is je mini nog niet overleden. Hoewel het enig gepeuter kost om de mini open te krijgen, is het mogelijk om de hard disc voor een andere te verwisselen.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#13 18-04-2010 22:06

Mac - Aroni
Cr

ik laat hem nu opstaan, en het schijnt te werken......

Beter

#14 18-04-2010 22:22

Sypie
24/7 MacGek

En wat ook kan, en wat je niets kost dan tijd, is de schijf er uit halen, in een afgesloten diepvrieszakje doen, 24 uur in de vriezer doen, daarna laten bijkomen en weer inbouwen. Het k

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#15 18-04-2010 22:40

Peter
Doorknoper

LOL.... maar erg veel zekerheid geeft dat niet. Zo duur is een nieuwe (grotere) schijf niet meer tegenwoordig.

Shake your pills before you pick one!wink

#16 19-04-2010 09:01

jaconed67
oud en stout

Sypie wrote:

En wat ook kan, en wat je niets kost dan tijd, is de schijf er uit halen, in een afgesloten diepvrieszakje doen, 24 uur in de vriezer doen, daarna laten bijkomen en weer inbouwen. Het k

Last edited by jaconed67 (19-04-2010 09:05)

Een computer laat weinig te raden ; een bikini ook ; alhoewel toch nog te veel  De mooiste badmode blijft een mono-kini met bijpassend onderstuk  sad sad sad tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue tongue

#17 19-04-2010 20:43

Sypie
24/7 MacGek

Nee...Norton is rommel. Als je het op je computer hebt staan: sterkte, als je het alleen nog ergens op CD hebt staan: hang de CD in een boompje boven de vijver om de vogels weg te jagen die anders je vissen opeten.

Hoe het kan dat een HD het na een nachtje vriezer weer zou kunnen doen kan ik je niet vertellen. Enkel dat ik het 1 keer zelf gehad heb. Daarna is het wel zaak dat je de boel eens goed back-upt en zorgt voor een nieuwe schijf. De oude is onbetrouwbaar geworden.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

#18 19-04-2010 22:21

michelvdb
Rondzoeker

Bij dat nachtje vriezen zet ik een groot vraagteken. E

Last edited by michelvdb (19-04-2010 22:21)

Hier staat niets, dus iets

#19 19-04-2010 22:34

Justhan
Wichelvrouwtje

Ik heb ook wel meegemaakt, dan een flinke tik tegen de HD de boel weer op gang hielp. Blijft de vraag voor hoe lang. Om zeker te zijn, is een nieuwe HD gewoon het beste.
Anderzijds dit soort hulpmiddelen kunnen net voldoende zijn om de gegevens van de oude HD te redden.

Life is too short to eat crap
(Jamie Oliver)

#20 19-04-2010 22:36

Peter
Doorknoper

Nou, vlieg je in een oude Dakota over de woestijn en er begint een motor te sputteren, dan lijkt me ook wel nuttig om iemand aan boord te hebben die flink kan trappen.... wink

Shake your pills before you pick one!wink

Board footer