Mac4Dummies.nl

Geen vraag te gek als het gaat om je Mac

You are not logged in.

#1 25-08-2010 23:07

van Hattum
Guest

Het niet weergeven van een Draadloos-netwerk

Hallo,

Ik zit met een enorm probleem. Als ik naar mijn ouders ga neem ik altijd mijn laptop mee (11" MacBook pro met Mac OSX,versie 10.6.4.). Mijn ouders zijn verbonden met het internet via de KPN Experia box. De PC beneden is daardoor gewoon verbonden met het internet, maar op mijn mac zie ik de netwerknaam nergens verschijnen ook niet als ik zo goed als op de "Experia box" ga zitten. Ik heb het ding al 100 keer gereset en opnieuw opgestart, maar niets schijnt te helpen. 8 uur geleden deed hij het nog gewoon, zij het met enorm traag internet. Hoe los ik dit op?

Mvg,

Van Hattum

#2 25-08-2010 23:48

Peter
Doorknoper

Re: Het niet weergeven van een Draadloos-netwerk

Vervelend die Experiaboxen.

Ik heb hier gezocht, naar de eerder gemelde problemen met zo'n ding. Kijk maar even of je daar wat aan hebt.

Shake your pills before you pick one!wink

#3 26-08-2010 01:26

van Hattum
Guest

Als ik op uw link druk, zie ik helaas niets staan.

Mvg,

#4 26-08-2010 08:32

Peter
Doorknoper

#5 26-08-2010 14:27

van Hattum
Guest

Oke.... ik heb weer internet en ik ben erachter wat het probleem is. Het netwerk heette tot gisteren "hattum" dus daar zocht ik op. Maar na het resetten en opnieuw opstarten heet het netwerk blijkbaar Thomson8D.... ik kwam hierachter nadat ik de naam Thomson steeds meer zag staan wanneer ik zocht naar problemen met de experia box.

Mvg,

#6 26-08-2010 14:28

Peter
Doorknoper

Gelukkig opgelost en geen rare problemen met die box.

#7 27-08-2010 07:08

Sypie
24/7 MacGek

De netwerknaam kun je dus instellen. Op het moment van reset (d.m.v. het resetknopje indrukken) komt die te vervallen en wordt het weer de fabrieksinstelling. Best lastig om die weer te vinden in  je netwerk lijst.

De technische vooruitgang van TV's is omgekeerd evenredig met de kwalitatieve inhoud van het aanbod wat er is.

Board footer